2014. jan. 14.

SHERLOCK: 3X03 - His Last Vow (Az utolsó fogadalma)


Ennyi volt... vége... és megint sírhatunk és várhatunk ki tudja hány évet. Igen, a Sherlock harmadik évad alig két és fél hét alatt véget ért, annak köszönhetően, hogy ez az évad ismét csak három részből állt. Ez az évad merőben más volt, mint az eddigiek, hiszen az előző két részben a nyomozási szál kicsit háttérbe szorult és sokkal inkább a karakterek fejlődése, kapcsolataik és magánéletei dolgai kerültek előtérbe. Emellett sokkal több volt a humor, sokan ezt nehezményezték is, de én nem tartozom a fanyalgók közé. Imádtam az első két részt, és ujjongással vegyes kíváncsisággal vártam a harmadikat, amit vasárnap este vetítettek az Egyesült Királyságban. Az utolsó részben sem csalódtam, sőt... szerintem méltó évadzáró epizódot kaptunk. Az egész évad és minden rész nálam tökéletes lett, nem volt sosem hiányérzetem, minden részen jól szórakoztam. Még mindig rajongója vagyok a sorozatnak és szerintem a végéig az maradok.

A történet most sokkal inkább a nyomozásra helyezte a hangsúlyt, így kielégítve azok igényeit, akik az első két rész után fanyalogni kezdtek. Kapunk egy új ellenfélt, akivel Sherlocknak meg kell birkóznia. Charles Augustus Magnussen az egyetlen ember, akit Sherlock szívből gyűlöl. Magnussen tudását és az általa megszerzett információkat felhasználva zsarol meg embereket, akiket így tart eztán a markában. Jelen esetben egy igen előkelő és prominens hölgy lesz a célpontja, aki ezáltal Sherlockhoz fordul segítségért, hogy valahogy szerezze vissza a férfitől azokat a leveleket, amivel Magnussen zsarolja őt. Így Sherlock beleveti magát az ügybe, miközben John és Mary tovább élik életüket immár boldog házasságban. Vagy ez a házasság mégsem lesz olyan boldog, mint elsőre hitték? Hisz mint kiderül Mary-nek is sötét titkai vannak, amelyek Magnussenhez vezetnek...


A sztoriról legyen elég ennyi, nem akarom lelőni a poénokat és a csavarokat, mindenki nézze meg maga. Pedig általában spoileresen szoktam megírni a véleményeimet, de a Sherlock esetében nem akarok ünneprontó lenni. Nem akarom ismételni magam, de ez ismét egy remek rész volt, minden percét élveztem, és tényleg sokkal komorabbra és komolyabbra sikeredett, mint az előző kettő. Sherlock és John még mindig nagy kedvencek, Benedict Cumberbatcht és Martin Freemant pedig imádom. A bűnügy és a nyomozási szál tényleg érdekes volt, ebben sem kellett csalódnom. Magnussen pedig pont olyan, amilyennek beharagozták. Nem lehet Moriarty-hoz hasonlítani, és nem is szabad, Magnussen merőben más ember. Ahogy maga is kimondja nem igazi bűnöző, ő csak egy üzletember, aki hihetetlenül intelligens és okos és a tudását és eszét használja fel arra, hogy úgy játsszon az emberekkel, ahogy az neki tetszik. Halálra vált ábrázata, fura akcentusa, és élettelen tekintete tényleg néhol creepy volt, erre nem tudok jobb szót.

Mary-t eddig nem nagyon tudtam megkedvelni, már leírtam ennek az okát, egyszerűen túl gyorsan hozták be a csapatba, miközben nem tudtunk meg róla az égvilágon semmit. Nos, nem panaszkodhatok tovább, mert ebben az epizódban Mary-ről lehull a lepel, már értem miért kellett így alakítani a dolgokat, már értem, hogy miért volt erre szükség. Mert így nagyobbat ütött mindaz, ami kiderült a nőről. Persze voltak utalások ezelőtt is, hogy valami nem stimmel vele, de én nem erre számítottam, így mindenképp meglepetésként ért a dolog. Kicsit már jobban kedvelem, de nem lett kedvenc.
ÉS A RÉSZ VÉGE!!!!!!!!!!!!!! Micsoda hihetetlen függővég, csak néztem a részt és ámultam a vége után pár percig, nem akartam elhinni a dolgot. Nagyon jó magyarázatot kell a készítőknek erre a fordulatra kitalálniuk, az biztos. Én mindenesetre kíváncsian várom. Csak ennyit mondok: Na ki tért vissza? :)
Értékelés: 10/10

3x03 előzetes:

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...