2013. aug. 22.

A végzet ereklyéi: Csontváros (a film)

A történet:
Clary Fray (Lily Collins) egy rejtélyes gyilkosságot követően rájön, hogy különleges képességekkel rendelkezik, és a világ, amiben eddig élt nem is olyan átlagos, mint amilyennek képzelte. Miután édesanyja (Lena Headey) eltűnik, Clary csatlakozik az Árnyvadászok csapatához, akik megmutatják neki New York valódi arcát: egy démonokkal, vámpírokkal, vérfarkasokkal, félelmetes lényekkel teli világot. Az ősidők óta tartó küzdelemnek most már Clary is részesévé válik, és az Árnyvadászokkal együtt veszi fel a harcot a démonok ellen. (Forrás: port.hu)

Több mint egy éve várok erre a filmre, régóta a könyvek rajongója vagyok, már az elejétől, a castingtól kezdve nyomon követtem a film készítésének folyamatát, és tavaly ilyenkor még úgy voltam vele... mikor lesz már jövőre és mikor láthatom a filmet? Akkor azt hittem sosem jön el ez a nap. Nos, mégis eljött. Megérte várni erre a filmre, mert a könyvadaptációk közül a jobbak között van helye. Előre figyelmeztetek mindenkit, hogy ez a kritika sajnos spoileres lesz, és mint rajongó nem tudom kikerülni a szubjektív véleményformálást, így most belátom, ez nem egy objektív kritika lesz. Hanem egy rajongó vallomása. Tehát, mint könyvadaptáció majdnem tökéletes, egészen a könyv történetének filmre vitelétől kezdve a a megfelelő színészek kiválasztásán át, az apróbb változtatásokkal/átírásokkal és a történet egyszerűsítésével. Persze tudtam, hogy nem a könyvet fogom szóról-szóra visszakapni, és azt is tudtam, hogy pár dolgot megváltoztattak a könyvhöz képest, de ezek a változtatások nem mentek a történet kárára.

Na, de nézzük az elejétől. Mint már az előbb említettem pár dolgot megváltoztattak, és leegyszerűsítettek, kevesebb helyszínen játszódik a cselekmény, szálakat vontak össze, hagytak ki, mert hát egyszerűen nem lehetett mindent belerakni a filmbe. Például a történet nem a klubban kezdődik, mint a könyvben, hanem Claryék házában otthon. Vagy épp Simon nem változik patkánnyá, hanem a vámpírok emberként rabolják el, vagy épp Simont megmenteni nem csak Jace és Clary megy, hanem velük tartanak a Lightwood testvérek is. Ilyen ezekhez hasonló kis apró változtatások vannak a filmben, amelyek ésszerűek, szükségesek, és nem annyira zavaróak, sőt, némelyik még pozitív változás is, így ezek nem zavartak. A történet logikusan halad előre, véleményem szerint a könyv ismerete nélkül is érthető mi miért történik a vásznon (és ez nagyon fontos kritérium!), szép zenék kísérik a filmet végig, csodálatos a látvány és hála az égnek az egész filmnek nem egy romantikus, rózsaszín maszlag légköre van, hanem sötétebb és komorabb az egész. Az akciódúsabb jelenetek közül egyértelműen a Dumort hotel harci jelenete a kedvencem, mikor elkezdik a bunyót az valami csodás, az érzelmesebb jelenetek közül mi más lehetne mint az üvegházas jelenet, gyönyörű volt az egész környezet, mikor éjfélkor kinyíltak a virágok, és pont odaillett a Demi Lovato szám, ahova rakták.

Külön plusz pont, hogy felirattal ment a moziban a film, az eredeti nyelvet semmi nem múlhatja felül, ezúton is köszönet érte a magyar forgalmazónak. A felirat profin lett elkészítve, nem úgy, mint anno Az éhezők viadaláé, és egy rajongó minek is örülhetne jobban, minthogy rengeteg szöveg a könyvből lett átvéve, sokszor szó szerint. A sötétebb és komorabb hangulat mellett ott maradt párhuzamosan a Cassandra Clare könyveire jellemző elengedhetetlen humor, ebben ugyebár Simon jeleskedett, sok vicces poén szintén a könyvből lett a filmbe rakva. A mágikus elemekre se lehet panasz, szép volt a CGI, ijesztőek a démonok és mindenki, akinek annak kellett lennie.

És a végére maradt a színészek teljesítmények értékelése. A casting során nem lehetett okunk a panaszra, majdnem minden szerepre eltalálták a tökéletes szereplőt, Lily Collins, Jamie Campbell Bower és a többiek kihozták magukból, amit lehetett, és még a mellékszereplőkre se lehet panasz. Az én személyes kedvencem Robert Sheehan, és az ő Simonja, ami vicces, mert a könyvben Simont bírom a legkevésbé, de Robert Sheehan olyan tökéletesen alakította őt, hogy le a kalappal előtte. A kedvenc karakterem a könyvben Magnus, aki ugyebár elég keveset szerepel az első részben, így a filmben is, bár kaptunk egy-két plusz Magnus jelenetet, ennek csak örülni lehet. Kicsit féltem, hogy Godfrey Gao mit alakít, de nem találtam benne kivetni valót, bár még nem volt arra lehetősége, hogy jobban bemutathassa Magnus karakterét, így nem őt hibáztatom azért, mert mégse ütött akkorát a vásznon.

Egyetlenegy negatívumot találtam a filmben, és sajnálom de ezt nem tudom figyelmen kívül hagyni és csakis ezért jár a negatív pont. Ez pedig Valentine karaktere. A filmes Valentine kilométerekre van a könyvestől, és még csak ha az lenne a gond, hogy külsőre nem passzol, akkor nem kötekednék, és nem Jonathan Rhys Meyersel van bajom, imádom őt, az egyik kedvenc színészem, és nem az ő játékát szólom le, hanem azt, amit az írók és a készítők tettek Valentine karakterével, magával a karakterrel. Nekem ez a fonatos, bőrszerkős, félmeztelenül ugráló Valentine nem jön be, sőt ellenszenves, habár azt el kell ismernem, hogy JRM tökéletesen alakított a vásznon, csak épp nem azt a Valentinet, akit én akartam látni (vagyis a könyves hideg, megfontolt, számító és mindenkit manipuláló öltönyös férfit).

Igazából még rengeteg dolgot írhatnék a filmről, de nem akarok minden egyes képkockát elemezni. Szerintem remek könyves adaptáció lett, eltekintve Valentine karakterének drasztikus átalakításán kívül, és csakis ezért van a mínusz pont. Jövőre érkezik a második rész, a Hamuváros, kíváncsian várom a casting híreket, remélem a folytatás ennél még jobb lesz, és remélem nem fordul át valami (nem mondom mihez hasonló) pénzhajhász és tini franchise dologba ez az egész.
Értékelés: 10/9

Előzetes:

62 megjegyzés:

  1. Jó szar "kritika", látszik hogy elfogult vagy. Ez nem kritika, hanem beszámoló maximum, nagyon szubjektív vélemény esetleg.
    A filmet pedig csak felületesen érintetted, több saját élményt írsz le, mint magát a tényleges "kritikát". Ez egy nagy szar.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon "kulturált" megnyilvánulás volt, így inkább ennyiben is hagyom.

      Törlés
    2. lehet hogy nem tetszik amit mondott az írásoról de igaza van

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  3. Te is valami nagy arc lehetsz,ha ilyeneket írsz, ráadásul névtelenül teszed ezt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hagyd csak, az ilyenekkel nem kell foglalkozni. Fel se veszem, és ti se tegyétek. :)

      Törlés
  4. Szia!
    Azt nem tudod véletlenül, hogy lesz-e magyar szinkronja?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! A mozikban csak felirattal fog menni, de amikor kijön dvd-n, akkor azon biztos lesz szinkron. :)

      Törlés
    2. Akkor az még odébb van :) Örülök, hogy végre van valaki aki normálisan ír a sorozatról. Nekem a kedvencem. Meg az előzmény trilógia is .
      Köszönöm a gyors válaszod! :D

      Törlés
    3. Most pont itt voltam, így szívesen. :)

      Törlés
  5. Kedves első Névtelen!
    Lehet meglep, amit most mondok, de a saját blogján, mindenki úgy és azt ír, amit akar. ;)
    És ha már véleményt formálsz valamiről, névvel együtt tedd. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, te! Mondom, hogy nem kell megvédeni. :) Hagyjátok a fenébe, gondolom az a napja fénypontja, hogy másoknak szól be névtelenül. :)

      Törlés
  6. Nagyon rossz film, az Alkonyattól jobb egy kicsivel, a sok hülye tininek úgy is tetszik :/ A könyvek is rosszak, a film jobb annál, de nehéz jó filmet készíteni rossz könyvből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok hülye tini aha, akkor te mi vagy, valami rosszindulatú vén tata?

      Törlés
  7. Tudom, hogy Annácskának ez fájni fog, de nem bírod a negatív véleményeket ahogy látom, nekem sem tetszett sem az írásod, sem a film.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bírom a negatív kritikát, ha valaki normálisan meg tudja fogalmazni, és nem csak annyit ír, hogy idézem "kedves barátomat": "ez szar".

      Mellesleg én NEM profi kritikus vagyok, csak a saját véleményemet írom le egy adott filmről/könyvről, vagy akármiről, és nem is tartom magam profi kritikusnak.

      Mellesleg ha nem tetszett a film, akkor utána miért kezdesz el az interneten utána keresni, és miért érzed (érzitek, mert ezek szerint többen vagytok) szükségét annak, hogy olyan embereket inzultáljatok, akiknek tetszett vagy akik szeretik a filmet/könyveket?

      Rendben, nektek nem tetszett, megértem, nem tetszhet mindenkinek minden, de miért nem lehet egyrészt békén hagyni azt, akinek igen, másrészt meg ha mégis éghetetlen vágyat érzetek a véleményetek kinyilvánítására, akkor sokkal kulturáltabban tegyétek, és ne ilyen alpári stílusban. És ha még normális ész érvekkel is alá tudjátok támasztani, hogy miért nem tetszett, akkor még jobb lenne.
      (És azt sem értem ha nem tetszett a könyv, akkor minek mentetek el megnézni a filmet a moziban, ez örök rejtély marad számomra.) :)

      Törlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  9. Csak szólok, hogy 60 millió dollárból készült a film és még csak az 1/3-t hozta vissza, nem biztos, hogy ebből lesz folytatás :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

      Törlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Magyarországon egyébként 41,131 dollárnál jár eddig a film.

      Törlés
    2. Minek is vagy itt, ja tudom már, hogy sértegess másokat és hogy szennyezd a negativitásoddal más értelmes emberek jó hangulatát

      Törlés
    3. Ezek tények, illetve előrelátható számok, ha neked az fáj hogy megbukik egy rossz film, akkor csak sajnálni tudlak.

      Törlés
  11. Nem akarom elvenni a kedved, de nagyon látszik hogy tinilányoknak készíted a blogod. Neked ezek tényleg tetszenek, vagy csak nem láttál még jó filmeket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem tetszett a film, és akkor mi van? Nem értem nektek ez miért probléma, és részemről itt zártam le ezt a vitát.
      És csak szólok előre, hogy minden személyeskedő és alpári megjegyzést törölni fogok. Aki normálisan és kulturáltan szól hozzá a témához az maradhat, a többiek meg menjenek valahova máshova trollkodni. Köszönöm szépen. :) És további szép napot mindenkinek! :)

      Törlés
  12. Nekem is tetszett a film! :)) (bár nem vagyok már tini) annyira jó, mikor valaki azt hiszi,hogy csak akkor jó egy film vagy egy könyv,ha neki tetszik. :)) mind1, nekem tetszett :) bár a Vámpírakadémiát várom már nagyon! Remélem az sem fog csalódást okozni. :))
    Mira

    VálaszTörlés
  13. Közepes film, de nagyon rossz alapokon fekszik, ennél csak kicsivel lehetett volna többet kihozni.

    VálaszTörlés
  14. Nekem nagyon bejött ez a film és nem tudom miért kell ahhoz tininek lenni hogy megnézz egy ilyen filmet én az alkonyatot is egy olyan barátnőmmel néztem meg aki már majdnem 26 éves és gyereke is van ő hol számít tininek? és aki nem szereti az ilyen filmeket az mi a francot keres itt az oldalon,erről ennyit.
    A blog írónak köszönöm hogy személyes vélemény írt a filmről nem valami szakmai katyvaszt, így jobban bele tudom élni magam, még ha nem is láttam volna a filmet akkor is kedvet kapnék miután ezt elolvastam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves szavakat. :) Hát igen, azt én sem értem, ha nem tetszett nekik a film, akkor minek jönnek ide trollkodni, mert hát lássuk be azt csinálják. De mindegy is, inkább nem is szítom fel a vitát.

      És igen, és se vagyok már tini, nem ezen múlik a dolog. Vannak filmek, amik tetszenek és vannak, amik nem. Ilyenek vagyunk, és nem értem miért kell másokat leszólni ezért. :)

      Törlés
  15. Anna: nem több Névtelen van, ez a szerencsétlen 100% hogy ugyan az az unatkozó szánalmas pöcs :D szemüveggel, pattanásokkal, a hasán colas pohárral, és ezzel telnek a napjai h neten éli ki a frusztrációját :D Ne is válaszoljon neki senki, úgy majd megunja :D

    Film véleményem:
    Én a könyvnek évek óta nagy rajongója vagyok, sosem tartottam TINI könyvnek, mert szerintem mesze áll tőle. Hiába tinik a főszereplők (ami mintha kötelező lenne :S nem szeretem, olvasnék már egy 20on évesekről szóló fantasyt is. Nem értem miért csak tinik , tinik és tinik ), egyáltalán nem jött le a könyvből egyszer se hogy 16 évesek a szereplők. Ez nálam nagyon nagy pont volt. Ez dobott a filmen mikor idősebbek is játsszák, és ez miatt oda meg vissza voltam.
    Nekem egyáltalán nem tetszett egy csomó változtatás a filmben, csomó felesleges volt amit simán meglehetett oldani a könyv alapján is, amit szerettem is. Annyi pozitívum volt a változtatások során, hogy többet voltak benne a lightwoodok.
    Jesszus meg az a sok spoiler, oké lenne akkor ha tudnánk kevesebb filmből akarnák megoldani a sorozatot. Aminek örülnék, mert 6 film picit sok szerintem.

    Zene:
    A zenék borzalmasak voltak, egyedül AFI és a háttér zenék érnek valamit, a soundtrack csak ismételten a tiniknek összerakott mostani divat. Egyáltalán nem megy a film világához. Demi Lovato... inkább nem mondok semmit,mert van egy érzésem tinikből áll a fórum és kapok a fejemre :D röviden : nem szeretem... nem is értem miért, na mind1.

    Ennek ellenére nekem TETSZETT A FILM, tervezem majd még egyszer megnézni. Csak hogy egyszerűen nagy rajongója vagyok a könyvnek, az nem azt jelenti hogy elfogult vagyok, igenis nem volt tökély a film a könyvet nézve. Kinőttem a fanatizmust :D ..?.. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez kimerítő komment volt. :) Valamiben igazad van, de valamiben nem értünk egyet. Nekem speciel bejött a soundtrack, bár lehet hogy csak ilyen lágy hangulatban voltam és azért értékeltem ezeket a dalokat. Én szeretem Demi Lovatot, nagyon tehetséges énekesnő, de kinek mi tetszik ugyebár. :)

      Mondjuk a változtatások egy része nekem se tetszett, de vagy jól oldották meg, vagy olyan lényegtelen volt, hogy nem akadtam fenn rajta. :)

      Törlés
  16. Második hetében jár a film és a gyártási költségnek csak a felét hozta vissza.
    A szakértők szerint nem lesz folytatás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, már én is hallottam, hogy bukás lett és nagyon keveset hozott vissza. :( Mindenesetre sajnálom a dolgot, de még ha nem is lesz folytatás, nekem akkor is maradnak a könyvek. Azok meg úgyis sokkal jobbak, mint a film volt.

      Törlés
    2. Sebastian!!!!!!!!!!!!!! :D

      Törlés
    3. Akkor legalább nem tudják Sebastiant is úgy elrontani, mint Valentine-t. ;)

      Törlés
  17. Még nem láttam a filmet, annyira nem érdekel, hogy moziban nézzem meg, de mindenképpen pótolni szeretném itthon.
    A Vox egyébként 40 %-ra értékelte, idei év egyik legrosszabb filmje a mozikban bemutatottak közül, kíváncsi vagyok, tényleg ennyire rossz-e.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nem tudom, én idén kevés filmet néztem a moziban, így nem tudom megmondani, hogy tényleg a legrosszabb-e vagy sem.
      Nekem tetszett, nem tudom miért, lekötött. A könyvadaptációk közül viszonylag jól sikerült, talán ezért tetszett. :)

      Törlés
  18. Nagyon szeretném megnézni, de sehol sem találok feliratot. A filmet le tudnám tölteni, de felirat nélkül semmit nem ér számomra. Moziba meg nem fogok elmenni, mert nem fogok rá pénzt kiadni! Hol van ehhez felirat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én moziban néztem meg, így fogalmam sincs.

      Törlés
  19. Csak úgy üzenném, hogy én nem láttam sehol odaírva, hogy ez kritika... saját véleményként meg jó írás, ennyi. Kritikának tényleg nem lenne kritika, de nem hiszem, hogy a névtelen író annyira tisztában lenne a kritika - mint újságírói műfaj - milyenségével, jellemzőivel, sajátosságaival, stb... Nem védeni akarlak (mert láttam, hogy már letudtad, és írtad is, hogy nem kell :D), csak szimplán felcseszett :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugi, ha én nem vettem magamra, akkor ti se tegyétek. :)
      Azért köszi :D

      Törlés
  20. Hát én sem vagyok már kamasz de mi ha a munkahelyünkön a barátnőmmel van időnk megnézzük szinte minden nap persze tényleg nem olyan jó mint a könyv de én elég sűrűn nézek filmeket moziban ezúttal már sok film egy nagy szarnak lehetne minősiteni mint mondjuk a gru 2 se volt egy húde eldobom az agyam, elysium is olyan csináljunk vmit gyorsan Hobbitnak se volt sok köze a a könyvbeli hobbithoz de mégis csak mind nézhető majd azoknak is csinálnak 2.részt és totál vacak lesz, de ha már elkezdtek vmit fejezzék be mert ez a szar h hülyére kereste ár magát a contantin bagázs igérgetnek de semmi se lesz belőle ha a vezetők egész világon belül nem csak igérnének hanem tennének is nem lenne ennyi elégedetlen rossz szándékú elkeseredett emberek

    VálaszTörlés
  21. hirdetve se volt rendesen jó hogy nem mentek el az emberek megnézni a filmet ha nem is tudtak róla...pedig én elég nagy városba lakom

    VálaszTörlés
  22. Sziasztok! Mindenki nyugodjon meg aki várja még a folytatást,én is most olvastam,hogy a nyitóhétvégén sem szerepelt jól, a Csontváros film, de a Constantin producere,a következőt nyilatkozta:A rajongói visszajelzések, amelyeket a blogszférából, illetve a többezer levélből kaptunk, megadták a lökést, hogy folytassuk. Ez elképesztően pozitív, szemben sok más YA filmmel. Próbálunk rájönni, mit csináltunk rosszul az első film esetében, főleg a pozicionálás és a marketing területén, és hogy milyen változtatásokra lenne szükség. Nagyszerű emberekkel dolgozunk, hogy új pozíciót adjunk a sorozatnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Tudom, ezt már én is olvastam a rajongói oldalon. Reméljük tényleg folytatni fogják, és reméljük tényleg változtatnak egy-két dolgon. Majd meglátjuk. Mindenesetre bizakodjunk. A remény hal meg utoljára. :)

      Törlés
  23. Én is nagyon várom már a folytatását amúgy.Jól sikerült az oldalad,ahhoz gratula.Ha meg valaki feliratott keresne csak be kell írnia simán a google-be, hogy csontváros film felirat

    VálaszTörlés
  24. huh...most nagyjából végig olvastam a commenteket, látom (Anna) kaptál hideget-meleget egyaránt:) Nekem Személy szerint tetszik a leírás, meg persze a film is ^^ szeretek elolvasni minden személyes véleményt, lehet hogy a film nem lett olyan jó mint a könyv, de őszintén szólva én még nem láttam nagyon olyan megfilmesítést ami túl tudta volna szárnyalni azt a világot amit egy könyv tárhat elénk :)) én remélem lesz folytatása a filmnek, kifejezetten szeretem az ilyen "tini":) filmeket.

    VálaszTörlés
  25. Kedves Anna és mindenki akinek tetszet a film. Én most láttam egy hete a filmet és a könyvről eddig sajnos nem is tudtam, de nagyon szeretem az ilyen fantay jellegű könyveket és filmeket. Aki azt írta hogy szar meg hogy nem tetszet neki a film meg a könyv az valószínűleg nem szereti ezt a műfajt, de akkor mi a Fa..nak nézi meg és olvassa el? Ha meg megnézi és nem tetszet neki akkor hagyja annyiban és felejtse el. De ami a lényeg és ami miatt írni akartam neked és azoknak akiknek tettszet hogy nagyon régóta nem volt olyanban részem (pontosan 4 éve) hogy megnéztem egy filmet és nem bírtam magammal addig amíg a könyvet meg nem szereztem és ki nem derítettem mindent róla. A filmről és természetesen a könyvről én csak remélni tudom hogy jövőre tényleg jön a második rész a Hamuváros mert már abba is sikerült bele olvasnom és nagyon jó lesz ha megcsinálják. Az alkonyat óta nem láttam olyan filmet ami ennyire felkeltette volna az érdeklődésemet és ennyire oda lettem volna érte. További jó blog írást Anna és várom a kövi részt a filmből:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy és köszi szépen a kedves szavakat. Nyugi, nem vették el a kedvem a blogolástól, ahhoz több kell pár névtelen negatív kommentnél. Az ilyeneket én észre se veszem.

      És igen, én is várom a második filmet, reméljük tényleg összejön. Akkor ezek szerint a könyvek is tetszenek?

      Törlés
  26. Sziasztok!
    Véletlenül néztem meg a filmet, a blog-ra pedig keresgélés közben akadtam rá, miközben arra kerestem a választ, hogy a két főszereplő tényleg testvér-e. :)
    A film maga jó volt, bár hiányoltam az újdonságot, kicsit sok volt benne a jól megszokott fordulatokból, de maga az alapötlet nekem tetszett, bár elfogult vagyok, mert szeretem a fantasyt.
    Egy olyan kötekedő kérdésem lenne, hogy amikor a film elején Clary szeme láttára megölték azt a démont a diszkóban, azt miért csak Ő látta? Mármint azt mindenkinek látnia kellett volna, hogy démon meghal, csak azt nem, hogy mitől. :)
    Még annyit, hogy a folytatásra én is kíváncsi vagyok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Végre egy fiú, akinek úgy nagyjából tetszett a film, ezt el sem hiszem. :) De azért örülök neki.
      Nem tudom, hogy megtaláltad-e a választ a kérdésedre, miszerint Clary és Jace testvérek-e, de SPOILER!!! Nem, nem azok, megnyugodhatsz. SPOILER!!!

      A másik kérdésedre meg a válasz, hát igen.... ez egy kisebb baki lehet. Vagy ha nem, akkor az lehet a magyarázat, hogy a démont se látta a többi ember, csak Clary, mivel ő látja az árnyvilágot. Igazából ebbe még bele se gondoltam, de jó kérdés. A könyvben úgy van, hogy egy raktárban ölik meg a démont, és nem látja azt senki más, csak Clary. :)

      Törlés
    2. Köszönöm, aranyos vagy, de biztos vagyok benne, hogy van még rajtam kívül más is. :) Engem őszintén szólva, csak a melegszál megpendítése rémített meg, ami amúgy nem tűnt volna fel, ha nem hozzák szóba.

      Igen megtaláltam egy másik bejegyzésedben a választ, hogy testvérek-e, csak épp a spoiler veszély miatt nem írtam le egyértelműen. :)

      Köszi a választ, akkor büszke vagyok magamra, hogy észrevettem. :)

      Törlés
  27. Sziasztok petra vagyok 14 eves de imadom olvasni csont varos konyvek a kedvenceim most es varom a 6. Konnyvet. Veletlen neztem meg a filmet es nagyon tettszet igy megvettem a konyveket ha esetleg valaki tud valamt a 6. Konyvrol irjatok. Elolvastam a konyveket es imattam nem unatkoztam egy percresem csak nagyon hamar vegere ertem. Ami megfogot a filmben az egyertelmuen clary elete iszonyat kivancsi vagyok hogy lesz vege a storynak anna tokre tetszik a blogod csomo konyvet olvastam amiket teis es imadom az ilyen tipusu konyvehet !!! :) most bisztos azt hiszitek hogy milyen hulye ki tini de nem ha nem olvashatok az eletem dog unalom az osszel 37 konyvet olvastam el egyszeruen nem csak fantasyt hanem tortenelmi .... Kerlek ne nezetek le mert tini vagyom. Anna a blogod kiraly nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Kedves vagy nagyon, és köszi a bókokat. :)
      Figyelj, ne törődj senkivel, aki lenéz bármiért. Az ilyen embereket figyelmen kívül kell hagyni, főleg az olyanokat, akik névtelenül ócsárolnak másokat az interneten. :)

      Annyira öröm látni, mikor valaki azt írja nekem, hogy imád olvasni ilyen fiatal létére. Igazán irigyellek. Én csak gimi után szoktam rá az olvasásra, fiatalabb koromban nem nagyon szerettem, és nem is lett volna lehetőségem könyveket venni. Akkoriban nem értettem mi lehet jó az olvasásban, de ma már értem. Pontosan az, amit te is írtál. Kikapcsol, szórakoztat és olyan világokban járhatsz olvasás közben, amilyeneket a képzeletedben alkotsz meg saját magadnak. Az átlagember élete unalmas, nem csak a tiéd, ne hidd azt, így a könyvek által azt érzed, hogy te is részt veszel a kalandokban a szereplőkkel, miközben te magad alkotod meg a fejedben a világot, amit olvasol. És ezért jobbak a könyvek bármi másnál. :)

      És igen, én mindig kitartok az első vélemény mellett, hogy jó lett a Csontváros film, bár már nem ujjongva nézem végig, mint elsőnek a moziban. Várom a második filmet, remélem lesz belőle valami.
      + Majdnem elfelejtettem: A végzet ereklyéi sorozat 6. része Amerikában 2014 májusában jelenik meg, magyarul szerintem az év végén. A címe: Mennyei tűz városa. :)

      Törlés
  28. Köszönöm en igazabol 6 eves koromtol fogva olvastam mindig mert a szuleim elvaltak anyukam itt hagyot apaval igy azota apukammal elek. Anya vissza jott12 eves koromba ujra ismerkedem vele es pribalok a lanya kent viselkedni de olvasasi vagyamat egyertelmuein anyukamtol orokoltem a szuleim valasa alatt szeretem meg a konyveket es nagyon szeretek olvasni. Es a csontvarost fogjak szinkronizalni ?? :) petra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, persze, majd a hamarosan megjelenő magyar DVD-n lesz szinkron. :)

      Törlés
  29. Mikor lesz dvd??? Szandra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fogalmam sincs, nem én vagyok a forgalmazó. Tőlük kellene megkérdezni.

      Törlés
  30. lehet tudni, hogy mikor jön ki a Hamuváros???

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...