2012. júl. 20.

Underworld 4. - Ébredés

Már nagyon régen meg szerettem volna nézni a filmet, de csak most lett rá lehetőségem, mondjuk, így utólag nem nagyon gyötör a bűntudat a több hónapos késés miatt.

A korábbi Underworld filmek tetszettek, nem tudom miért, de bejött ez a sötét, gyilkolós, vérfolyós, erőszakos vámpír kontra lycan (vérfarkas) harc. Akárki akármit mond nekem a 3. film tetszett a legjobban, Lucian és Sonja története, na meg persze Victor… Mielőtt azonban arról kezdenék el áradozni, inkább a legutóbbi filmről, a 4.-ről szeretnék pár szót írni. Tényleg csak párat, hiszen nem hagyott bennem mély nyomot. Nem azt mondom, hogy nagyon rossz volt, de nem is azt, hogy nagyon jó. Eltelt az a kb. 90. perc, végignéztem, de nem mozgatott meg bennem semmit sem. (Itt jegyezném meg, hogy elég rövidre sikeredett a film!).

Kate Beckinsale hozta a szokásos formáját Selene-ként, csak ezúttal Michael maradt el mellőle, mert igen, Michael a film elejét leszámítva (olyan 5 másodperc után) nem is szerepel az egész filmben. Helyette megkaptuk a lányukat, akit egy nagyon szép fiatal színésznő alakít – és tényleg hasonlít Selene-re, mintha valóban Kate Beckinsale lánya lenne, plusz pont a castingoló csapatnak. Ám arra nem kapunk választ Selene-nek hogyan lehet egy lánya, mármint egy vámpír hogyan képes kihordani egy gyereket, talán ez a leglényegesebb kérdés az egész filmben – legalábbis számomra – amire ugyebár nem kapunk választ. (Megjegyzem ezt korábban sem értettem, mármint hogy Victor-nak hogyan lehetett Sonja a lánya, na mindegy, talán majd valamikor erre is fény derül).

A történet lényege, hogy a világ megváltozott, a vámpírok és lycan-ok már nem egymás ellen küzdenek, hanem miután az emberek felfedezték a két faj létezését, már ők lesznek a fő ellenfél, vagyis ezt hirdeti a korábbi trailer, bár ha valaki már látta a filmet, az tudhatja ez koránt sincs így… ugyanaz a felállás, csak most annyi a különbség, hogy már az emberek is tudnak a két fertőzött faj létezéséről. Egy kis összefoglalóval indul a film, hogy aki nem látta vagy netán nem emlékszik az első két részre, az azért képbe kerüljön, aztán meg azonnal a dolgok közepébe vágnak.

Van itt minden ami egy Underworld filmbe kell, látványos és véres küzdelmek, sötét kép és háttér, robbanó húscafatok és miegymás. 12 év telik el mióta Selene-t az emberek elfogták, aztán kiszabadul és Micheal keresésére indul, helyette találja meg a lányukat, akit ugyebár a farkasok és az emberek valamiért nagyon meg akarnak kaparintani maguknak. És habár egy „új világban”, de a harc ugyanott folytatódik ahol abbamaradt, csak ebben az esetben Micheal nélkül. Valahogy még sincs meg az a sokkoló hatás mint az előző filmek esetében, valami hiányzik, mondjuk ha jobban belegondolok, akkor nem értem minek kellett folytatni ezt a sorozatot, szerintem az első három rész éppen elég volt. Na mindegy, talán lesz 5. film is, meglátjuk az milyenre sikeredik, és reménykedjünk, hogy abban már Micheal is szerepelni fog…
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=bcASUjQfwjU
10/5

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem ezt a sorozatot, és a 4. résszel én is úgy voltam, hogy egy átmeneti rész, de hogy minek és miért így, az rejtély számomra. Hiányoltam Michaelt, nekem nagyon bejött, bár oda raktak egy cuki vámpír fiút, de az nem ugyanaz. Olyan érzetem volt a nézése közben mint a Karib tenger 4-nél, egy új trilógia lehetőségét sugallta. Imádom a happy end-et, így remélem hogy folytatják, ha már bele kezdtek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e folytatás. Nem nagyon hallottam róla.

      Törlés
  2. Mókás, mert a fiatal színésznő tényleg Kate Beckinsale lánya :D az apukája pedig Lucian, akinek sajnos nem jut eszembe a valós neve ^^"

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...