2015. júl. 23.

Rick Riordan: A titán átka (Percy Jackson és az Olimposziak 3.)

Fülszöveg:
Amikor Percy Jackson megkapja Groover segélyhívását, készülődni kezd a harcra. Jól tudja, hogy szüksége lesz erős szövetségeseire, Annabeth-re ás Tháliára, a félistenekre; valamint hűséges bronzkardjára, Árapályra is… és egy fuvarra a mamájától. A félistenek Grover megmentésére sietnek, aki – mint később kiderül – fontos felfedezést tett: két félistenre bukkant, kiknek származása egyelőre még ismeretlen, de igen nagy erővel rendelkeznek… De ez még nem minden. A Titán úr, Kronosz felállítja számukra eddigi legfondorlatosabb csapdáját, és az ifjú hősök majdnem belesétálnak. A sorozat mulattató, és izgalmas harmadik kalandjában Percynek a legveszélyesebb kihívással kell szembenéznie: a Titán Átkának hátborzongató próféciájával…

Továbbra is folytatni szeretném egy ideig a régi könyvsorozataimat, és éppen eme okból kifolyólag választottam ki a Percy Jackson könyvek következő részét. Meg persze az is szerepet játszott a döntésemben, hogy az előző olvasmányom után ismét műfajt szerettem volna váltani, így gondoltam jöhet egy gyerekkönyv. Igen, szerintem nem "ciki" gyerekkönyvet olvasni, és habár a Percy Jackson könyvek azok, mégis vannak olyan jók, hogy szerintem felnőttek is olvashatják. Ha már a Harry Pottert olvasták felnőttek, akkor ezt is nyugodtan a kezükbe vehetik.

Még mindig tartom a véleményem, hogy Riordan könyve a Harry Potter lázat szerette volna meglovagolni, de nincs is ezzel semmi baj. Persze a Harry Potter szintjét nem üti meg, hisz az az etalon a műfajában most és talán örökké az lesz, de ez a könyvsorozat is szerethető és roppant bájos a maga módján. Gyermekeknek mindenképp ajánlom, és olyanoknak is, akik a Harry Potter után valami hasonlóan remek, összetett és izgalmas történetet várnak.

A történet tovább folytatódik, és átlépünk a harmadik évbe. Percy csaknem három éve tudja már, hogy ő is félvér, Poszeidon fia, és azóta a nyarakat a félvér táborban tölti a többi hőssel együtt. Barátokat szerzett Grover és Annabeth személyében, és próbálja megtanulni, hogyan használja a képességeit, valamint megtudni, hogy hol a helye a világban. Percy-t az elejétől nagyon bírom, eleven, energikus, humoros, de mégis szerethető fiú, aki lehetett volna unszimpatikus, ha túlírják a karakterét, de Riordan szerencsére mindig megtalálja vele kapcsolatban az aranyközéputat, így Percy-t csakis szeretni lehet.

 

               Bianca és Niko                                                                                Thalia

Percy és barátai ismét egy újabb küldetésre indulnak, ahol meg kell menteniük az eltűnt Annabethet és Artemiszt, és ehhez Percy-nek olyan emberekkel kell társulnia, akikkel nem éppen felhőtlen a kapcsolata. Különösen tetszett ebben a könyvben, hogy Annabeth alig szerepelt benne, de nem azért mert bármi bajom lenne velle, hanem így Percy-nek és nekem is a többiekkel kellett beérnem. Így alkalmam adódott arra, hogy jobban megismerjem őket. Thalia-t nagyon megkedveltem, karakán egy csaj, tényleg teljesen olyan, mint Percy csak lányként, de nekem szimpatikusak voltak az új testvérpár is, Bianca és Niko. Remélem később még többet fognak szerepelni, és Niko-nál ez nagyon valószínű, de remélem Bianca sorsa se csak ennyi volt. (Biztos, hogy nem, főleg azután, ami a végén kiderült a testvérekről.)

Ismét jól szórakoztam olvasás közben, nevettem, mosolyogtam, kalandoztam Percy-vel és barátaival, miközben tovább folytatódott és bonyolódott a történet. Nem lehet tudni, hogy akkor hova is vezet a prófécia, és most megint úgy tűnik, hogy Percy-ről szól, de én tuti biztos vagyok benne, hogy nem ő lesz az. De nem is Niko, hanem valaki más. Vagy ki tudja, lehet, hogy mégis Percy okozza majd az Olimposziak vesztét. Bár remélem Riordan meglep valamivel, és ennél azért csavarosabb véget ír a sztorinak. Csak így tovább, és akkor nem lesz gond. Én meg biztosan olvasni fogom még a nyáron a következő részt is, talán nem is olyan soká.

További információk a könyvről:
Értékelés: 5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...