2014. máj. 15.

Arrow (A zöld íjász) 2. évad összegzés


Tegnap este ért kint véget Amerikában az Arrow (A zöld íjász) második évada, ami nekem manapság az egyik kedvenc sorozatom. Tavaly ez volt az év újonca, rögtön az első évadban megszerettem, így természetesen folytattam a második évaddal, ami - így elöljáróban annyit mindenképp kijelenthetek - sokkal, de sokkal jobb, összeszedettebb és izgalmasabb lett, mint az első felvonás. Természetesen érkezik ősszel a harmadik évad, hisz a CW csatorna egyik legjobb nézettségi adatait szolgáltatja a széria, így egy ideig még biztosan a képernyőn láthatjuk a zöld ruhás igazságosztó kalandjait.

A második évad ott folytatódik, ahol az első abbamaradt. Oliver nehezen dolgozza fel anyja árulását, és a szeretett város, Starling City pusztulását, de vissza kell térnie az önkéntes száműzetésből, hogy felvegye a harcot a városba újonnan érkezett bűnözőkkel. Tommy halála miatt Oliver megfogadja, hogy többé nem lesz gyilkos, és ezentúl kissé humánusabb módon próbálja a bűnözőket elfogni. Újabb ellenségek és szövetségesek bukkannak fel, és a Fekete Kanári megjelenése még jobban felforgatja Oliver életét. Közben természetesen a visszaemlékezésekben tovább nyomon követhetjük Oliver a szigeten töltött második évének történéseit.


Kétségtelen, hogy a sorozat második évada minden területen felülmúlta az elsőt. Sokkal izgalmasabb, összeszedettebb a történet, a karakterfejlődés reális és hihető, érdekesebb karakterek és ellenségek bukkantak fel, sőt mi több, most valahogy az egész második évados koncepció is jobban átgondoltabbnak tűnik, mint az első. A múlt és a jelen szorosabban kapcsolódik egymáshoz és gyakorlatilag a szigeten töltött második év eseményei generálták mindazt a problémát, amivel Olivernek és barátainak a jelenben meg kell küzdeniük. A múlt és jelen kölcsönhatása remekül lett kitalálva, amiért hatalmas pacsi jár az íróknak. Szerintem senki se kezd el velem vitatkozni azon, hogy Slade karakteresebb és komplikáltabb ellenfél, mint Merlyn valaha volt. Én szeretem Slade-t, szerettem a szigeten, és szeretem a jelenben is, erős, határozott és céltudatos ellenfél, Oliver méltó ellenlábasa. A "barátokból ellenségek" motívum pedig mindig csak nyerő lehet, ha azt normálisan ábrázolják. Itt szerencsére ez történt.

Bármennyire szeretem Slade-t, azt viszont meg kell jegyeznem, hogy vele kapcsolatban minden jó volt az évad során, csak az indokaiba tudnék belekötni. Nem... számomra Shado halála nem elég indok arra, hogy ennyire Oliver ellen forduljon. Megértettem volna, ha Slade és Shado egy párt alkotnak, és akkor TÉNYLEG lett volna oka ennyire kiakadni és beleőrülni a fájdalomba, de Shado sosem volt az övé. Persze, értem én, hogy talán pont ezért akadt ki ennyire Oliverre, mert Olivernek ott volt Shado, és aztán eldobta őt Sara-ért, ami nem szép dolog, de hát nem nagyon lehetett volna máshogy megoldani a helyzetet. Nehéz kérdés, tényleg az, de számomra sokkal ütősebb lett volna az egész, ha Slade és Shado jönnek össze, és így veszti el Slade a lányt. (Sosem értettem Shado miért Oliverrel jött össze, Slade-el sokkal jobban összeillettek volna.)


Az évad másik nagy meglepetése Sara visszatérése, amit valljuk be, valahogy mégis látni lehetett előre. Sara-val nem tudok mit kezdeni. Úgy érzem lehetett volna ütősebb, valahogy olyan semmilyen se volt. Persze keménynek tűnt, és voltak jó jelenetei, de engem valahogy nem fogott meg. Mellesleg a dráma, amit levágtak vele és a családjával untatott. És azt sem értettem, hogy a jelenben miért jött össze Oliverrel megint. Szerintem ezt a szerelmi szálat nyugodtan ki lehetett volna hagyni. Én meglettem volna nélküle. Nem kell minden évadba, a jelenbe és a múltba is beleerőltetni Olivernek valamilyen romantikus szálat, mert kezdem kifejezetten unni a dolgot. (Inkább arra kellene fordítani a műsoridőnek ezt a részét, hogy Oliver és Laurel között valami értelmes kapcsolatot építsenek ki. Mert hát mindenki tudja, hogy Oliver és Laurel lesznek a nagy szerelmes pár, így valahogy nem tudok izgulni a többi nőért.)

Felicity-t még mindig bírom, ő a legérdekesebb és legszerethetőbb női karakter a sorozatban, Oliver egyik leghűségesebb barátja, és habár én is szívesen látnám őket együtt, mégis úgy gondolom, hogy a kapcsolatukat nem szabad elrontani a romantikázással. Maradjanak barátok és társak, és akkor semmi sem megy tönkre. Laurelt még mindig nem szívlelem. Az évad első felében az alkoholista dolgaival csak az agyamra ment, és untam a szenvedését, aztán az évad végére kezdett érdekessé válni, mikor rájött Oliver és Sara titkára. (Mármint arra, hogy Oliver az Íjász és Sara a Kanári.) Bevallom, erre ilyen korán nem számítottam. Azt hittem Laurel lesz az utolsó, aki megtudja Oliver titkát, és elszenvednek ezen még pár évadot, így nagyot néztem, mikor ez mégis megtörtént. Mindenesetre Laurel elég könnyen fogadta a dolgot, én vártam volna egy kicsit nagyobb drámát az ügyben, de talán jobb is, hogy nem nyavalygott ezen is pár részen át.


Roy az, akit nem tudok hova tenni. Nagy várakozásaim voltak ebben az évadban vele kapcsolatban, azt hittem végre csatlakozik normálisan Oliverék csapatához, erre vele is csak végig gondok voltak. Az elején jól indult minden, de miután megkapta a Mirakuru-t, kezelhetetlen lett, és Slade-hez hasonlóan megőrült. Thea-val aranyosak, de Roy valahogy mégse olyan lett, mint amilyennek én vártam. Bízom benne, hogy a harmadik évadban ez megváltozik, mert én szeretni akarom Roy-t, de eddig sajnos nem sikerült. Moira és Thea nekem hihetetlenül feleslegesek ebben a sorozatban, felőlem mind a kettő meghalhatna, így Moira halála engem nem sokkolt, hanem inkább megkönnyebbülten fogadtam.

A végére hagytam Merlynt, akit szintén nem tudok hova tenni. Én az első évad végén azt hittem, hogy meghalt, erre persze, hogy nem. Ő is túlélte valahogy, ami még nem is lenne feltétlenül rossz, ha lenne valami értelme a jelenlétének, ami nincs a második évadban. Ennyi erővel nyugodtan maradhatott volna halott. És mikor kiderült, hogy ő Thea apja, akkor csak fogtam a fejem, hogy ez az egész kezd egy brazil szappanoperához hasonlítani. Már csak az hiányzik, hogy Merlyn Tommy után Thea-t is elrontsa teljesen. Nem tudom ebből mi lesz. Mivel Thea az évadzáróban Merlynnel tartott, így nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz velük a jövőben. Az évad utolsó pár része különösen izgalmas lett, nekem az utolsó két rész kifejezetten tetszett, és el sem tudom mondani, mennyire várom ezek után a harmadik évadot. Az Arrow egyre jobb és jobb sorozat, amit mindenkinek csakis szívből ajánlok. Ősszel folytatódik a harmadik évad, csak győzzük kivárni.
Értékelés: 10/9 (Laurel és Isabel miatt vontam le az egy pontot, őket nagyon nem bírtam elviselni, de minden mást imádtam.)

2. évad előzetes:

1 megjegyzés:

  1. Shado halála csak egy kisebb láncreakció beindítása volt Slade-nél,a mirakuru-tól volt ennyire infantlis,ha figyeltél volna.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...