2023. szept. 17.

Stephanie Garber: Volt egyszer egy összetört szív (Volt egyszer egy összetört szív 1.)

Fülszöveg:
Mit tennél meg azért, hogy boldogan élj, míg meg nem halsz?
Amióta az eszét tudja, Evangeline Fox hisz az igaz szerelemben és abban is, hogy a szerelmi történetek boldog véget érnek… amíg meg nem tudja, hogy élete szerelme valaki mást készül feleségül venni.
Az összetört szívű Evangeline kétségbeesetten szeretné megakadályozni az esküvőt, ezért meggondolatlanul alkut köt a karizmatikus, ámde gonosz Szívek Hercegével. A segítségnek három csók az ára, ám azt, hogy a lány hol, mikor és kinek adja, a herceg határozza meg.
Evangeline az első csók után rájön, hogy halhatatlannal alkudozni veszélyes játék – és a Szívek Hercege sokkal többet akar tőle, mint amit ígért. Tervei vannak vele, olyan tervei, amelyek vagy a létező legnagyobb boldogsággal, vagy a legfájdalmasabb tragédiával végződnek…

Nem olyan régen jutottam el odáig, hogy elolvastam a Caraval trilógiát, ami összességében tetszett, bár azért nem lett számomra igazi nagybetűs kedvenc. Inkább abba az „egyszer olvasós” kategóriába tudnám sorolni. Viszont volt egy karakter ott, akit mindig érdekesnek tartottam és akiről szívesen olvastam volna többet. Ez pedig ki más lehetett volna, mint a Szívek hercege, vagyis Jacks? Mikor megtudtam, hogy megjelent a Caravalhoz egy spin-off történet új női főszereplővel és Jacksel a főszerepben, akkor tudtam, hogy ezt nekem mindenképp olvasnom kell úgyis hogy fogalmam nem volt róla, merre halad tovább a sztori és hogy mit lehetne még kihozni ebből a világból.

Scarlett, Tella és a Santos fivérek tehát most a háttérbe szorulnak és megkaptuk Evangeline-t és Jackset helyettük, de a háttérvilág ugyanaz marad, sőt az új trilógia története ott folytatódik, ahol a Caraval harmadik részének végén abbamaradt, így egyfajta folytatásnak is tekinthető csak immár többségében új karakterekkel. Evangeline Fox az új narrátorunk, vele indul a történet, aki épp utolsó kétségbeesésében szeretné megakadályozni, hogy a szerelme elvegye feleségül a lány a mostohatestvérét. Ehhez pedig nem tud jobbat kitalálni, minthogy alkut köt a Szívek hercegével, hogy az segítsen neki. Persze mint minden Fátum, Jacks elég sajátosan értelmezi az alkuk fogalmát, így Evangeline nem épp azt kapja, amit szeretett volna, és innen nincs megállás. Egyik bonyodalomból esik a másikba, miközben Jacks fondorlatosan szövögeti a háttérben a szálakat a saját önző céljai elérése érdekében. Evangeline pedig akárhogy próbálja magát távol tartani tőle, ez nem egy könnyű feladat számára, főleg hogy valamilyen szinten vonzódni kezd a fiúhoz.

Marisol és Evangeline

A történet eleje számomra nagyon lassan indult be és nem nagyon értettem, hogy merre fogunk haladni, vagy hogy az írónő milyen fő irányvonalat akar adni ennek az új trilógiának. Persze megint egy alku, egy ősi átok, egy természetfeletti cél van a középpontban némi romantikával fűszerezve, kapunk új karaktereket Jacks mellé, de hogy hova fog ez az egész majd kifutni, azt sajnos én még nem nagyon értem. Mi történik akkor ha kinyitják majd a Valorok kapuját? És Jacks miért akarja ezt ennyire? El nem tudom képzelni. Gondolom ezekre a kérdésekre később kapunk választ és csak jobban ki fog kristályosodni a fő történetszál.

A történet tehát engem még annyira nem nyűgözött le, lássuk mi van a karakterekkel és kezdjük az újakkal. Kicsit fura volt számomra az elején, hogy megint kaptunk egy lány testvérpárt Scarlett és Tella után, nem értettem mi szükség volt erre. Nem mintha Evangeline és Marisol „testvéri” kapcsolata nyomokban emlékeztetne a Dragna lányok kapcsolatára, mert attól távolabb nem is állhatna. És nem csak azért mert Eva és Marisol nem igazi, hanem csak mostohatestvérek, hanem inkább azért mert Marisol egy sunyi, kétszínű kígyó. Nem értem, hogy ez miért nem volt már teljesen egyértelmű Eva számára attól kezdve, hogy Marisol feleségül ment volna Eva szerelméhez. Miféle jó és igazi testvér csinál olyat, hogy elveszi a testvérétől annak szerelmét? Számomra teljesen egyértelmű volt, hogy Marisol egy számító liba és nem értem Eva miért volt vele kapcsolatban ennyire naiv. Szerintem a végén Marisol árulása várható volt, engem cseppet sem lepett meg.

Aztán kaptunk egy másik férfi karaktert Apolló képében, akit szintén nem tudtam hova tenni. Persze látom én Apollo szerepét a sztoriban, Jacks machinációjának egyik kulcsszereplője ugyebár és igazából Jacks volt az, aki ilyen hamar és gyorsan összeboronálta Evangeline-t Apollóval, de akkor se kedveltem meg Apollót, számomra olyan szürke és semmilyen karakter volt. Nem tudom, lehet csak a rá bocsátott átok miatt szándékosan nem kapott semmilyen karaktert, de mindenesetre engem rohadtul untatott és nem tudtam komolyan venni, hogy Eva mégis mi a francot akar tőle, mert hogy ennyi idő alatt nem lehetett belé szerelmes, az holt biztos.

És itt kanyarodjunk át Evangeline-hez mert őt se felejtettem el, révén ő a női főszereplőnk ugyebár. Nem tudom, de egyelőre számomra Evageline-ről csak annyi jött le, hogy egy végtelenül naiv és könnyen manipulálható fiatal lány, aki igazából azt se tudja mit akar és aki folyton önön hibájából újabb és újabb bajba keveri magát. Nagyon karaktere nincsen szerintem, elég egysíkú és lapos, karakterfejlődésnek még nem lehettünk szemtanúi vele kapcsolatban. Az egész könyvben ostobábbnál ostobább döntéseket hoz és mindig abban bízik meg, akiben nem kellene, hogy aztán valami csoda folytán mégis megmeneküljön minden bajtól. Olyan mintha szándékosan keresné folyton a bajt és a bonyodalmakat.
Persze értem én, hogy Jacks az elejétől a végéig kihasználja őt és igazából azt is értem, hogy a Szívek hercegének nehéz ellenállni, mert hát Jacks már csak ilyen, de azért könyörgöm, ennyire naiv csak nem lehet senki? Mondjatok akármit Evangeline-nek nincs igazi karaktere, semmit nem lehet róla mondani azon kívül hogy naiv és roppant befolyásolható. És nem, az nem számít karakter jellemzőnek, hogy valaki szép és egyedi rózsaszínes-arany színű haja van. A különleges külseje nem tesz egy karaktert emlékezetessé ha mellette lapos, unalmas és nincsenek igazi jellemvonásai, vagy karakter mélysége.

Jacks és Apollo

Direkt utoljára hagytam Jackset, mert őt nem kell bemutatni, mindannyian jól ismerjük, habár ő is kissé más „emberként” kezdi ezt a könyvet, mint ahogy a Caravalban megszokhattuk. Jacks teljesen magába roskadva a Caraval végén történtek miatt és mert Tella végleg kiadta az útját, északra menekül a többi Fátummal, hogy ott némi önmarcangolás és depresszióba süllyedés közepette „kékre festem bánatomban a hajam” stílusban próbálja folytatni az életét. Persze hamar rátalál új céljára amihez épp Eva-ra van szüksége és innen nincs megállás. Jacks újra előszedve manipulatív és önző módszereit szinte dróton rángatja a könyv végéig Evangeline-t, hogy a lány mindig és éppen akkor azt és úgy tegye, ahogy az Jacks érdekeit szolgálja. Nem tudjuk még mit akar elérni Jacks, de gondolom annak senki se fog örülni, szóval kíváncsi vagyok, mi sül ki ebből az egészből.

Azt a párhuzamot viszont jól felépítette az írónő, hogy mind Eva és mind Jacks összetört szívvel kezdik a sztorit, hisz mindketten elvesztették a szerelmüket, és ilyen ramaty lelkiállapotban találkoznak és fonódik össze a sorsuk. Persze izzik köztük a levegő, ami nem meglepő, mert hát Jacks Szívek hercege révén minden nőre ilyen hatással van, kíváncsi vagyok mi lesz ebből, bár remélem nem kapunk egy szerelmi háromszöget Eva, Jacks és Apollo közt, mert annak nem örülnék.

Jó ötletnek tartom, hogy az írónő folytatta a történetet a Caraval trilógia lezárása után és annak is hogy Jacks maradt és mellé új karaktereket kaptunk. Bár eddig az új karakterek nem valami kidolgozottak, se nem emlékezetesek, és sajnos ebbe beletartozik a női főszereplőnk Evangeline szintén, így örülnék neki, ha a folytatásban valahogy jobban sikerülne mélyíteni a karakterét. Mert eddig Scarletthez, de főleg Tellához viszonyítva olyan semmilyennek se tűnik. Az első rész vége két nagy árulással zárul, és remélem ennyi elég Eva-nak ahhoz, hogy összeszedje magát és végre a saját kezébe vegye az irányítást. Várom mi sül ki ebből, hogy miért akarja Jacks ennyire kinyitni a Valorok kapuját, bár gondolom annak senki se fog örülni, ha végül sikerrel jár ebben. Szerencsére nemrég jelent meg a második rész magyarul, így szerintem mielőbb folytatni fogom.

További információk a könyvről:
Értékelés: 5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...