2013. okt. 3.

Laurell K. Hamilton: Misztrál csókja (Merry Gentry 5.)

A történet:
Merry Gentry, azaz Meredith NicEssus Hercegnő, a hús és vér kezének hordozója folytatja a faeire fölvirágoztatását. Miközben élet-halál – és persze a hatalom megszerzésének – kérdése, hogy megtermékenyüljön valamelyik testőrétől, a tündérdombok évszázadok óta holt kertjeit, tavait ő maga termékenyíti meg mágiával. Új életet és méltóságot lehel Sholtóba is, a sluagh királyába, aki újonnan szerzett hatalmától megittasulva mágiája segítségével idézi meg a vad falkát, amit senki nem tud megállítani… Merrynek újabb kihívásokkal és fájdalmakkal kell szembenéznie, miközben folyamatosan küzd az őrült Cel herceggel, a levegő és sötétség királynőjének fiával.

Ez a könyv irtó rövid volt és irtó kevés dolog történt benne. Igazából csak ismételni tudom önmagam. Az előző kötetnél kezdtem bizakodni, hogy végre valami másról is fog szólni a történet nem csak a szexről, de a Misztrál csókja megint egy hosszúra nyújtott menetet ír le. A könyv első fele (jobb szó híján) baromi unalmas, és ezt én sajnálom a legjobban. A cím alapján azt hinné az ember, hogy most Misztrál lesz a főszereplő pasi vagy, hogy legalább jobban az előtérbe kerül, hogy jobban megismerhetjük, de semmi ilyesmi nem történik. Misztrál nem kap fontos szerepet, csak fetreng egyet Merryvel és kész. Tehát a könyv 70%-a halál unalmas, és most csömörlöttem be ettől a sorozattól, így ez után egy ideig biztosan szüneteltetni fogom, annak ellenére, hogy végre bekövetkezett amire vártam: Cel kiszabadult a fogságból.


Aztán mikor már reménytelenségemben majdnem a falhoz csaptam a könyvet, Merryék véletlen átkerültek Sholto birodalmába és a könyv végén történt egy kis izgalom, így csakis ez húzta fel a könyv értékét az én szememben, és ezért nem pontoztam le, mondjuk 0 pontra. Persze nem lehetett kihagyni az újabb szexleírást, így Merry kipróbálta Sholtót is (mikor esik már teherbe? kezdem nagyon unni, hogy mindenkivel össze-vissza hentereg, nem igaz, hogy Hamilton nem unja még), aztán meg Sholtó hirtelen bekattan és magukra szabadítja a vad falkát. Itt néztem nagyokat, hogy most mi van? Ez most miért is kellett tulajdonképp? A végén egy kis harc, Merry hülye liba módjára feláldozná magát a hapsijaiért, de végül nem esik bántódása, mert hát miért is esne... és a végén pedig Cel kiszbadul. Tudom, hogy nem fog megtörténni, de bárcsak Cel eltüntetné ez a kis nimfó Merryt a föld színéről. Nem lenne nagy kár érte.

Az 5. könyve tehát az én szememben egy nagy nulla, a történet még az eddigieket is alulmúlta, Merryt egyre jobban ki nem állhatom, és csakis Fagy, Doyle meg persze Cel miatt fogom befejezni ezt a könyvsorozatot. Ez most egy ilyen rövid kritika lett, egyszerűen nem lehet (és nincs is kedvem hozzá) erről többet írni. Nagy csalódás volt, sajnálom. Egyetlen pozitívum, hogy a magyar borító még mindig csodaszép, sokkal szebb és ötletesebb, mint az eredeti.

További információk a könyvről:
http://moly.hu/konyvek/laurell-k-hamilton-misztral-csokja
Értékelés: 5/1

2 megjegyzés:

  1. Csodálkozom, hogy eddig bírtad. :) Igaz én nem olvastam ezt a sorozatot, de annyira nem is vágyom rá. Nem csípem, amikor egy nő több pasival hentereg. Szeretem, amikor a főcsaj csak egyvalakiért rajong.
    "Tudom, hogy nem fog megtörténni, de bárcsak Cel eltüntetné ez a kis nimfó Merryt a föld színéről. Nem lenne nagy kár érte." - ezen jót nevettem. :D
    Hamiltontól én az Anita Blake-et tervezem, azt mondják az az első 10 kötetig jó, aztán ott is beborít mindent a nimfománia. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy új tündéres sorozatra vágytam, ezért kezdtem ebbe bele, és nem lenne ez rossz, ha nem csak a szexről szólna minden, hanem normális történet is lenne mellette.

      Az Anita Blake nálam is tervben van, várom, hogy az 1. könyv bent legyen a könyvtárban és akkor lecsapok rá, bár igen, arról is azt hallottam, hogy ugyanolyan, mint a Merry Gentry sorozat. Ott is sok a szex, csak tündérek helyett vámpírok vannak.

      És tényleg sokáig bírtam, ezen is meglepődtem. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...