2013. okt. 12.

Once Upon a Time in Wonderland (Egyszer volt, hol nem volt Csodaországban)


Ezt nem terveztem így előre, de egy nap alatt két sorozatajánlóval jelentkezem. A The Tomorrow People pilotja után megnéztem a Once Upon a Time in Wonderlandét is. Valamiért úgy emlékeztem rá, hogy jövőhéten lesz a premiere, de a régi posztomat olvasva rájöttem, hogy már volt a héten, így nyomban rávetettem magam. Nagyon vártam már ezt a sorozatot, mert az egyik kedvencem az Egyszer volt, hol nem volt spin-off sorozata. Minisorozatnak tervezték vagyis 12 epizódra, és elvileg lezárt lesz a története, vagyis nem lesz folytatás. Maximum az anyasorozatban térnek vissza az itteni szereplők, ha netán annyira bejönnének a nézőknek.

A történet:
A viktóriánus Londonban a gyönyörű és fiatal Alice egy olyan veszélyes és különös világról mesél, mely a nyúlüreg túloldalán létezik. Egy láthatatlan macska, egy füstölgő hernyó és a beszélő kártyák csak kevesek azon dolgok közül, akikkel hihetetlen kalandjai során találkozott. Ez a lány csakis őrült lehet. Az orvosai egy olyan gyógymóddal akarják kezelni, aminek hatására minden ott látott dolgot elfelejthet. Alice úgy tűnik készen áll hátrahagyni ezt az egészet - különösen egy dzsinn, a jóképű és rejtélyes Cyrus emlékét, akibe beleszeretett és akit örökre elvesztett - de mélyen legbelül még mindig érzi, hogy az valóság volt és még épp időben a Szívbubi (Knave of Hearts, ennek nem tudom a hivatalos magyar megfelelőjét) és a fehér nyúl megmenti attól a szörnyű sorstól, ami az intézetben várna rá.

Tehát vártam ezt a sorozatot és az előzetese nagyon figyelemfelkeltő volt, így nyomban megtetszett. A történet az Alice Csodaországban mesén alapul, az ottani karakterek modern változatai elevenednek meg előttünk a képernyőn. Persze módosítottak egy kicsit az eredeti történeten, hisz Alice felnőtt, szerelmes lett a dzsinnbe, Cyrusba, és valami Jafarhoz köthető csavar lesz az egész hátterében. A pilot nekem bejött, pedig a rész felét már láthattuk nagyjából az előzetesben, így semmi újat nem mutatott. Néhány új jelenettel kiegészítve, aztán a rész másik felében beindulnak az események. Alice a Fehér Nyúl és a Szívbubi segítségével visszajut újra Csodaországba, és mivel a Fehér Nyúl szerint Cyrus még él, így Alice bármit megtenne, hogy megtalálja a fiút.

Először is, szerintem remek ötlet, hogy ezt csak minisorozatnak tervezték. 12 rész pont elég erre a történetre, és remélem a végén tényleg le fogják zárni. Lássuk be, ez csak ennyire elég. Nem kell feleslegesen nyújtani a rétestésztát, lássuk be mi mennyire elég. Az anyasorozattal ellentétben itt még több a CGI, ami mellesleg itt valóban indokolt, hiszen a különös Csodaországot és karaktereit nem nagyon lehetne máshogy jól életre kelteni. A rész szerintem csaknem 80%-a CGI-al készült, és tényleg megértem az indokolt használatát, de néha kissé zavaró volt, és kiábrándító... mert annyira látszott, hogy a színészek zöld háttér előtt játszanak. Lehet ez mást nem fog zavarni, és engem se zavar igazából.... csak hát kicsit kiábrándító, de próbálom megszokni.


A történet nekem tetszik, aranyos az egész, ez ugyancsak egy családi sorozat, így senki ne várjon tőle szexet meg káromkodást, meg ilyeneket. Aki arra vágyik, az ebbe bele se kezdjen. Kissé gyerekesen naiv, de ide pont ezt kell. Ami igazán pozitív az én szememben: Alice karaktere. Általában ki nem állhatom a főszereplőket, a történetek főhőseit, de ez a tinédzser Alice igazán kedvelhető, tökös és vicces főhősnő lett. (És Sophie Lowe kísértetiesen hasonlít az ASH-beli Taissa Farmigára).
De nem csak ő lett kedvenc rögtön, hanem a Szívbubi is, látom már, hogy itt ő lesz a rossz fiú, akinek vicces beszólásai és megnyilvánulásai mindent vittek. Valószínűleg nem fog megtörténni, de tök jók lennének együtt Aliceel, ott van köztük a kémia. Velük szemben a többiek eddig semmi kiemelkedőek, Jafarral még nincs is bajom, de Cyrus olyan bárgyú és unalmas, hogy az már fájdalmas, a Vörös Királynő meg hiteltelen és Emma Rigby valami borzalmas színésznő. Legalábbis a pilotban borzalmas volt, és semmi nem ragadt meg vele kapcsolatban csak az, hogy a nagy, felfújt ajkaitól nem láttam semmi mást.


És a végén megjegyzem, hogy a Fehér Nyúl és a Chesire Cat, habár full animáltak voltak, mégis olyan kis cukik, hogy szívesen kikaptam volna mindkettőt a képernyőről és megölelgettem volna. Főleg a kis öltönyös Fehér Nyulat.


Véleményem szerint a pilot izgalmasan nyitott, Alicet és Szívbubit rögtön megkedveltem, sőt a Fehér Nyúlt is, néha zavart a sok CGI, de majd megbarátkozom vele. Lehet, hogy majd néhány rész után megunom ezt a "szerelmemet keresem" momentumot és Alice siránkozását Cyrus után, de végig fogom nézni a tizenvalahány részt, mert bőven megérdemli. Jó kis hétvégi kikapcsolódás lesz ez, és izgatottan várom az anyasorozattal való crossover epizódokat. (Mert igen, ilyenek is lesznek.) Ha szereted az Egyszer volt, hol nem voltot, akkor ezt is mindenképp ajánlom.

Pilot értékelés: 10/8

Előzetes:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...