2013. febr. 24.

American Horror Story: Asylum (Amerikai Horror Történet: Az elmegyógyintézet)


Az American Horror Story első évadát nagyon szerettem (meg benne Evan Peters-t), így egyértelműen belevágtam a második évadba is, ami 2012 november közepétől 2013 januárig tartott. A sorozat specialitása, hogy az évadok külön történeteket mesélnek el, néhány színész feltűnik mindegyikben csak épp más karaktert megformálva. Míg az első évad a Gyilkos Házról szólt, a másodikban egy Elmegyógyintézet mindennapjaiba kaphatunk betekintést. És már lehet tudni, hogy lesz harmadik évad is, ami a rajongói spekulációk alapján boszorkányokról fog szólni. Ki tudja, majd meglátjuk... de nézzük inkább most azt, hogy mit lehet tudni a második évadról. És azért írok erről külön, mert mint már említettem ez egy teljesen külön történet, aminek semmi köze az előzőhöz.
Mivel az első évadot nem, így még ezt sem vetítették Magyarországon, így nincs hivatalos magyar címe.

A történet: Adott nekünk egy elmegyógyintézet a Briarcliff, ahol szörnyűséges és megmagyarázhatatlan dolgok történnek az évad folyamán. Az egyház működteti ezt a helyet, idekerülnek azok az emberek, akik nem képesek beilleszkedni a normális társadalomba, és az intézet főnöke Jude nővér kemény fegyelmet tart. A történet ott kezdődik, hogy egy rejtélyes gyilkos, a "Bloody Face" (vagyis a "Véres Arc") rengeteg nőt gyilkol meg, és mivel Kit Walker felesége is hasonló módon hal meg, így meggyanúsítván a férfit, hogy ő a gyilkos, elítélik és elmebetegnek nyilvánítva a Briarcliff-be zárják. A 2. évad több történetszálon fut, egyrészt egy munkahelyi dráma, másrészt megtudhatjuk ki is az a Bloody Face valójában, láthatunk ufókat, emberi kísérleteket és egy igazságtalanul az elmegyógyintézetbe zárt nőt, aki végül leleplezi az itteni mocskot, és azt se felejtsük el, hogy még az Ördög is felbukkan a zárt falak közt...

Elsőnek azt jegyezném meg, hogy nekem az első évad ezerszer jobban tetszett, és azért vártam meg a második évad végét, hogy csak utána írjak róla, mert látni akartam az egészet mielőtt véleményt nyilvánítok, mert nagyon sok helyen zavaros és félrevezető volt az egész. Nos, már hetekkel ezelőtt vége lett, de én mégsem lettem okosabb, sok mindent még most sem értek, csak annyiban lehetek biztos, hogy habár tetszett a második évad, de messze nem ért fel az elsőhöz.


Kezdjük a pozitívumokkal. Evan Peters-t még mindig imádom, és most sem csalódtam benne, bár ha őszinte akarok lenni akkor Tate karaktere valahogy jobban állt neki, mint Kit Walker-é. Az egyik izgalmat az ő történetszála adta, és míg az első évadban ő volt a rossz fiú, most az ártatlan főszereplő szerepét kapta, akinek bizonyítani kell, hogy nem ő a gyilkos, és hogy igazságtalanul zárták be az elmegyógyintézetbe. Bár ezt az ufós cuccot én nem nagyon vágtam, és nem értettem minek kellett bele.


Aztán a másik kedvencem Oliver Thredson, és elmondom miért. CSAK AZ OLVASSA TOVÁBB AKI TUDNI AKAR EGY HATALMAS SPOILERT, MERT AZ KÖVETKEZIK!!!!!!
Nos, az elején azt hittem, hogy Zachary Quinto megint valami lagymatag mellékszerepet kapott, de aztán mikor kiderült, hogy ő Bloody Face, akkor hatalmas mosoly terült el az arcomon. Komolyan, ez a pasi olyan jól tudja hozni a pszichopata, őrült gyilkosokat, hogy az nem semmi. Imádtam a Hősökben Sylar-ként, és most visszatért ahhoz a karaktertípushoz. Nagyszerű volt az alakítása, nekem az övé tetszett ebben az évadban a legjobban. SPOILER VÉGE!!!!!


Aztán a történeteket nézve egyértelműen Lana története tetszett a legjobban, hogy igazságtalanul zárták be, az, hogy nem rokkant bele abba, amit Bloody Face vele csinált, hogy felvette ellene a harcot és megszökött, majd pedig végül leleplezte és megbüntette a gyilkost. (Plusz a végén ő leleplezi le az egész elmegyógyintézetet is).

És akkor most jöjjenek azok a dolgok, amik nekem nem annyira jöttek be. Mint már említettem nem értettem az ufós szálat, akkor teljesen az Ördögös sztori sem jött át, Mary Eunice nővér és Dr. Arthur Arden gonoszkodásai és fura kapcsolata nekem nem tetszett. Az emberi kísérleteket se magyarázták meg rendesen, ami szintén keserű szájízt hagyott bennem.

Ez az évad szerintem egy kicsit kuszára sikeredett, sok mindent akartak bele rakni, és végül lett amit nem magyaráztak meg rendesen, kicsit összecsapott lett, főleg a mellékszálak zavartak. Ez az évad az előzőhöz hasonlóan két idősíkon fut, a történet java része az 1960-as években játszódik, ekkor működött az elmegyógyintézet, közben láthatjuk, amint a jelenben megint valaki nőket gyilkol Bloody Face régi módszere alapján. Persze a végén megkapjuk a választ, hogy ki az a jelenben, aki elkezdi utánozni Bloody Face stílusát.
Az évad 13 részből áll, mindegyik rész nagyjából 50 perces. A harmadik évad 2013. őszén jön.
10/7
Előzetes:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...