2024. máj. 1.

Jeaniene Frost: A sírcsapda (Cat és Bones 6.)

Fülszöveg:
Hogyan küldesz a halálba egy gyilkost, ha már halott?
Cat Crawfield, miután épp hogy megakadályozta a természetfelettiek háborúját, nem vágyik másra, mint kis együttlétre vámpírférjével, Bones-szal. Sajnos még megvan a New Orleans-i vudu királynőtől kapott kölcsönképessége. így (merő szívességből) újra harcba szállnak, ezúttal egy gonosz szellem ellen.
Heinric Kramer boszorkányvadász volt évszázadokkal ezelőtt, jó ideje azonban szellemként kísért. Minden Halloweenkor testet ölt, és ártatlan nőket kínoz, mielőtt élve elégeti őket. Ám idén az elszánt Cat és Bones mindent kockára tesz, hogy a túlvilágra küldjék… örökre. De egyetlen rossz lépés is ahhoz vezethet, hogy a saját sírjukat ássák.
Szenvedélyes történet arról, hogy a vámpírok sokszor mennyivel emberibbek az embereknél.

Egyik nagy kedvencem volt évekkel ezelőtt a Cat és Bones könyvsorozat, és sajnos vagy sem, nálunk idehaza nem lettek nagyon híresek a könyvek, pedig igenis remek vámpíros sorozatról van szó. Ebben mondjon bárki bármit az eredeti kimondottan szörnyű, de inkább nevezzük nevén ocsmány első magyar kiadásos borítók igen nagy szerepet játszottak. Nézzétek vissza, hogy az első három rész milyen borítóval jelent meg magyarul és most mondjátok meg őszintén, ti leemelnétek ezeket a könyveket a polcról, ha a könyvesboltban kerültetek volna szembe velük? Hát nem.

Én is ajánlás útján kezdtem bele, mert többen elismerően írtak a sorozatról, és csakis azért adtam neki esélyt. Aztán az első magyar kiadó habár belátta, hogy a borítók ocsmányak és elkezdte a negyedik résztől már az eredeti csodás borítókkal kiadni, amit igen okos döntésnek tartok, nem is értem miért nem így kezdték el már az elejétől fogva. Ám utána nem húzták sokáig, mert az Ulpius becsődölt, a Könyvmolyképző pedig úgy döntött, hogy megmenteni a sorozatot és kiadják a hátramaradt néhány részt, szerencsére a csodaszép eredeti angol borítókkal folytatva a sort. Csak hát az első három rész förtelmes borítója, az Ulpius becsődülése majd hogy a Könyvmolyképző csak később adta ki a megmaradt részeket, sajnos beverte az utolsó szögeket is a könyvsorozat koporsójába, már hogy ideillő hasonlattal éljek. A feledés homályába veszett és sosem lett körülötte igazán nagy hype.

Sok idő eltelt azóta, hogy az ötödik részt olvastam volna, a történetre persze emlékszem, de nem minden maradt meg, így a korábbi kritikáimat újraolvasva elevenítettem fel az emlékeimet és az akkori véleményemet a történetről. A hatodik részben sem áll meg az élet Cat és Bones körül, megint belekeverednek egy kis zűrbe, hogy pontosabb legyek egy sorozatgyilkost kellene elkapniuk és megállítaniuk mielőtt az tovább folytathatná a gyilkolást. Ha emberről vagy netán vámpírról lenne szó, mindez semmiség lenne Cat és Bones számára, csak a mostani ellenfél egy szellem, és itt jön a nagy kérdés. Hogy ölsz meg egy szellemet, aki már halott? És ebbe majdnem beletörik a párosunk bicskája is. A fő történetszálról legyen elég ennyi, Cat és Bones próbálják megvédeni a potenciális áldozatokat és megölni a sorozatgyilkos szellemet.

Nem azt mondom, hogy nem jó ez a történet, csak valamiért nem értettem, hogy jön most ide egy szellem sorozatgyilkos, amikor eddig nagyjából mindig vámpírok voltak az ellenfelek. Cat ugyebár mindig a vámpírok ellen harcolt és őket gyilkolászta, persze csak addig, amíg rá nem jött, hogy nem minden vámpír gonosz gyilkológép. Azt pedig különösen erőltetettnek éreztem, hogy miért pont Cat és Bones feladata az, hogy kezdjenek valamit ezzel a problémával, mikor ismétlem nem a szellemek likvidálása a fő szakterületük? Az egész könyv nagyjából annyiból állt, hogy Cat-ék hajkurászták a szellemet, aki pedig őt hajkurászta, hogy megölje. A szellem rájuk talált, szétverték egymást, majd elmentek egy új helyre, ott a szellem megint rájuk talált, majd megint szétverték egymást és így tovább.

Sajnos nagy meglepetések és történeti csavarok se voltak most ebben a részben, mert annyira klisés és kiszámítható volt az egész, hogy a végére kezdtem én kínosan érezni magam. Most komolyan, ki nem számított arra, hogy majd az egyik feltételezett áldozatról kiderül, hogy ő Kramer titkos halandó segédje? Ki nem számított arra, hogy Kramer Cat-et szemeli ki magának, hogy ő legyen az egyik áldozata? Ki nem számított arra, hogy Cat magánakcióba kezd a végén? Semmi meglepetés nem volt, kiszámítható volt a történet az elejétől a végéig.

Bones és Cat

Ha mindez nem lenne elég, akkor megkaptuk az egyik legnevetségesebb szexjelenetet, ami nem hogy szexi és izgalmas nem volt, de inkább csak röhejes. Tudom, tudom, lehet csak nekem nem elég jó a képzelőerőm (de igenis jó, higgyétek el), vagy én nem tudtam átélni egy a baromi szexinek és menőnek szánt „repülős erotikát”, vagy csak az írónő nem jól írta le és azért lett ilyen baromság belőle, tényleg nem tudom, de egyszerűen képtelen voltam komolyan venni ezt a szexjelenetet. Cat és Bones repülés közben akcióznak, ha értitek mire gondolok, de tényleg. Repülés közben.

És nem annyi az egész, hogy lebegnek egy helyben és megy a dolog, hanem konkréten repülnek előre valamerre és közben csinálják. Én végigröhögtem magamban ezt az egészet és csak azt vártam, hogy a nagy élvezkedés közepette, mikor repülnek neki az első fának vagy valaminek, amit nem vesznek észre, mert annyira lekötik egymás figyelmét. Sajnálom, de ezt nem tudtam komolyan venni, röhejes és kínos volt az egész, és azért se értem, mert a korábbi könyvekben olyan jó kis szaftos erotikát kaptunk mindig, hogy azt öröm volt olvasni. Nem értem az írónő mire gondolt itt, és nem értem miért nem szólt neki egy szerkesztő vagy valaki, hogy ezt a részt inkább vegye már ki és találjon ki egy másik jelenetet helyette.

Mást nem nagyon lehet mit mondani, így a könyvet elolvasva már értem, hogy miért ez a rész kapta a legrosszabb értékelést a moly-on a sorozat részei közül. Kicsit csalódás volt számomra, ennél valami sokkal koherensebb és izgalmasabb történetet vártam volna olyan régi Cat és Bones stílusban. Persze a könnyed stílus, a humor és a két imádni való főszereplő még mindig remek, így olvastatta magát a könyv, de a fő történetszál hagyott maga után némi kívánnivalót. Ezek után nagyon érdekel, hogy mi fog történni az utolsó részben, remélem ott valami jobb sztorit kapunk majd.

További információk a könyvről:
Értékelés: 5/3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...