2018. febr. 5.

Az Útvesztő 3.: Halálkúra (film)

A történet:
Az útvesztő-trilógia nagyszabású befejező részében a tisztársak, élükön Thomasszal, végső s egyben legveszélyesebb küldetésükre indulnak. Hogy megmentsék barátaikat, be kell törniük a VESZETT fennhatósága alatt álló legendás Utolsó Városba, ami a korábbinál is halálosabb útvesztőnek bizonyulhat. Aki élve kijut, választ kap azokra a kérdésekre, ami a kezdetek óta foglalkoztatják a tisztársakat. (Forrás: port.hu)

A könyvsorozat máig nagy kedvencem és épp ezért iszonyatos nagy lelkesedéssel vártam a belőle készülő filmeket. Az első film szerintem nagyon jól sikerült, a második már nem annyira, de nekem összességében még az is tetszett. Aztán csaknem 3 évet csúszott a harmadik rész, a Halálkúra film megjelenése több okból is. (Elsőnek Dylan balesete miatt, majd azért mert Kaya terhes lett) Ahogy telt az idő, úgy merült feledésbe a Halálkúra film és egyszer csak azon kaptam magam, hogy máris játsszák a mozik. Húgommal tehát felkerekedtünk és habár jócskán megcsappant lelkesedéssel, de azért mégis megnéztük. Szerencsére sikerült feliratos vetítést találnunk, így legalább a magyar szinkron nem rontott tovább az élményen.

Igen, ebből már sejthetitek, hogy nekem nem igazán jött be ez a film. Ha pontosabb akarok lenni, akkor inkább azt mondanám, hogy még mindig őrlődök magamban, mert egy részem úgy van vele, hogy egynek elmegy, a másik részem meg sikít hangosan, hogy ez mégis mi a fene volt kérem szépen! Egyértelműen ez lett a filmsorozat leggyengébb darabja és már nyomokban sem emlékeztetett a könyv történéseire. Olyan, mintha valaki fogta volna magát és írt volna egy saját fanfictiont, hogy ő hogy képzelte el a lezárást és azt forgatták volna le. Mondjuk ki, a történet teljesen más, a karakterek főbb motivációi megmaradtak, de sajnos semmilyen mélységet és karakterépítést nem kaptak, így csak lógtak a levegőben.


A film készítői egyértelműen az akcióra és a látványra helyezték a hangsúlyt, mert ezekből aztán kaptunk dögivel. Tudjátok, mit? Ez a része igenis tetszett a filmnek, mert izgalmas volt, pörgős, eseménydús, nem igazán lehetett rajta unatkozni és mindezt látványügyileg tökéletesen megoldották. De hiába a látványos akció, ha közben úgy érzem, hogy egy teljesen más filmet nézek és nem Az Útvesztő könyvsorozat utolsó részének adaptációját.

Ha közben a karakterek egysíkúak, nem mélyítik a személyiségüket, nem árnyalják a kapcsolataikat, csak ész nélkül rohannak adrenalinnal túlfűtve a harcok közepébe és persze mindig épp hogy túlélik. Ha közben olyan nagy logikátlanságok és baromságok jönnek velem szemben a vásznon, hogy csak fogom a fejem és azon agyalok, ez meg mi a csuda akar lenni. A film tele van hülyeségekkel és logikai bukfencekkel, és nem tudom elhinni, hogy ezek senkinek se tűntek fel és senki nem jelezte, hogy ezt azért mégsem kéne, gyerekek.

A teljesség igénye nélkül néhány dolog, hogy mire gondolok:
- Hogy tanult meg mindenki vezetni hirtelen, pl. Brenda buszt, Serpenyő emelődarut, Jorge meg katonai repülőt?
- Nincs megmagyarázva mi értelme volt az útvesztőnek tulajdonképpen, mikor szimulációval is tudják az alanyokat tesztelni.
- Miért csak Thomas vére az egyedüli ellenszer? Miben más ő?
- Mikor elvileg csak Immunisok voltak az útvesztőben, akkor hogy a fenébe és legfőképp miért került oda Newt?
- Lawrence a külseje alapján elég előrehaladott állapotban van a betegségben, mégis az elméje nagyjából tiszta maradt. Közben Newt alig pár nap alatt megőrül és meg sem tudják menteni. Ellentmondás.
- Nincs megmagyarázva, hogy Gally hogy élte túl, hogy keresztüldöfték egy lándzsával. Mindenki könnyen túlteszi magát azon, hogy megölte Chuckot.
- Minho rengeteg kínzás, kísérletezés, vizsgálat és "leszívás" után úgy futkos és ugrál össze-vissza, mint valami Superman. Félájultan kellene eldőlnie az első sarokban.
- A városon kívül rekedt emberek miért nem a titkos alagúton szivárognak be a városba? Mi szükség van az öngyilkos akcióra? És miért verik szét az utolsó várost, ahol élni szeretnének?
- Janson miért lőtte le Ava-t hidegvérrel? Mi oka volt rá?
- Janson miért akarja megölni Thomast, holott tudja, hogy a fiú vére az ellenszer?
- A többiek miért nem mentek már az elején a biztos menedékbe? Nem reális, hogy egyetlen ember miatt mindenki ott marad, ahol vadásznak rájuk. Vince miért jött vissza a végén?
- Teresa fejét minimum háromszor nekivágták valaminek, és neki egyik se kottyant meg, semmi baja nem lett.
- Romantika nem sok volt benne, de azért a végére csak be kellett rakni azt az abszolút oda nem illő csókot, ami teljesen karakteridegen volt mindkettejük részéről.
- Mi az a sziget a végén? Hogy találták meg? Mit fognak ott csinálni eztán?


És ezek még csak a legnagyobb bakik és kérdések, amik felmerültek bennem a film nézése során. Ha mindez nem lenne elég, akkor a nyitva maradt kérdésekre sem kapunk választ, pont azokra, amik az eleje óta mindenkit érdekelnek. A történetnek ez a része is máshogy alakult a filmekben, mint a könyvben, és míg a könyvben megkaptuk a magyarázatokat, itt adósnak maradtak vele. A filmet mintha csak összecsapták volna, mintha mindenki alig vártam volna, hogy túl legyenek rajta és végre vége legyen. Mintha senkit se érdekelt volna komolyabban.

Mikor vége lett a filmnek és kijöttünk a moziból húgommal, egyszerűen nem tudtam szóhoz jutni, mert nagyon nem ilyen filmre számítottam. Mint a könyvek rajongója iszonyat nagy csalódást okozott a Halálkúra mozi, de ha önmagában nézzük a filmet, mint egy egyszerű akciófilm, akkor is csak egy egyszer nézhető darab. Ez a helyzet, és ezt én sajnálom a legjobban.
Értékelés: 10/3

Előzetes:

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én, mint Útvesztő-rajongó csak azt tudom ajánlani, hogy kezeld külön a könyvet a filmnél. :D Nekem nem voltak elvárásaim a filmmel kapcsolatban, valahogy a második rész után sejteni lehetett, hogy semmi köze nem lesz az egész sztorihoz. Viszont imádom a filmet. Mint külön film. Ha valaki nem olvasta a könyveket, elmegy neki egy akciófilmnek, ha meg akarja érteni, elolvassa a könyveket.
    Próbáltam valami választ keresni a kérdéseidre, nem a könyvre hagyatkozva... Nos:
    1. Jorge,valszínűleg értett ezekhez a dolgokhoz (a darut leszámítva) én azzal magyaráznám,hogy ő tanította a többieket, elvégre fél év (vagy mennyi:D) telik el a két film közt.
    2. Úgy emlékszem, Ava említi, hogy nem olyan eredményes így a teszt, mint igazából. (ami szerintem faszság:D)
    3. Na ezen én is kiakadtam. Meg KÖNYÖRGÖM, AZ ÚTVESZTŐ ELŐTT IS FOLYAMATOSAN VIZSGÁLTÁK ŐKET, ha csak a filmet nézzük, hogy a viharba nem jött rá senki, hogy a vére kompletten kinyírja a vírust? :'D
    4. Fúh, azt hiszem volt egy komplett kontroll csoport, nem csak Newt, de lehet már a könyvvel keverem és nincs említve a filmben.
    5. Lehet azért, mert tudtam, mi a helyzet, de én ezt arra fogtam, hogy stresszhelyzet. Newt főleg az utolsó órákban csak stressz éri, és akkor felgyorsul a dolog. Lawrence (aki olyan, mintha Vince kettészakadt személyiségének második fele lenne..xD) meg elég nyugisan élt, nos.. Amíg élt.:'D
    6. Na igen. Mikor kijött a halálkúra (a könyv) és megláttam, hogy Gally él, már akkor hőbörögtem, hogy a filmben, ha Gallyt visszahozzák én dörömbölni fogok Wes ajtaján, hogy na és Chuck? Hol van? Hol ÉL?
    Szerintem Gally az egyik legjobb karakter a filmben btw. :D Wazzap, Greenie?
    7. Minho... Nos ő Minho. :3 Ezt nem tudom kimagyarázni. :D
    8. Ők már mind fertőzöttek voltak, és valamiféle bosszúra vágytak.Legalábbis nekem így jött le. Elég elborultak voltak már ahhoz, hogy ne nagyon gondoljanak a következményekre.
    9.Nos, nagyjából ugyanaz a válaszom erre is. Kezdett megbuggyanni. :D Már nem emlékszem pontosan hogy van a filmben.
    10. Eleinte magának akarja tartogatni, nem? Nem akarja megölni, csak aztán Teresa mentőakciója után már tényleg bekattan. Rajta már csak a csoda segíthetett volna.
    11. Teresa titkon Minho. :DDD
    12. Hát az biztos, hogy a filmekben maximum a "Te nem Ő vagy" rész volt, ami kicsit a romantikához köthető, én alapból údzkodok mindentől, ami Teresa és Thomas közt van, de próbálták belepaszírozni az utolsó filmbe ezt a szerelmi szálat is így megkésve. Én arra fogom, hogy érzékeltessék, hogy ők szerették egymást, mieőltt Teresa meghal. (hiába utálom, a könyvben sajnáltam, a moziban megtapsoltam a jelenetet XD)
    13. Eleve Vince a film kezdetétől fogva oda készült, de hogy hogy találta, fogalmam sincs.

    Összességében összecsapott munka lett szerintem, de a háttérsztorit tudva ez annyira nem zavart. Próbáltak kicsit földhözragadtabb sztorit összehozni, mint ami eredetileg.

    Köszi a véleményt! :3 Néhány dologban egyet értek, néhányban nem, de hát ízlések és pofonok ugye :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...