2016. júl. 22.

X-men: Apokalipszis

A történet:
Tíz évvel Az eljövendő múlt napjai rendkívüli eseményei után X professzor (James McAvoy), Magneto (Michael Fassbender) és Mistique (Jennifer Lawrence) még mindig kerülik egymást. De a sors újra úgy akarja, hogy útjaik keresztezzék egymást.
Apokalipszis felébred a sírjában, körülnéz a világban, és úgy dönt: hirtelen evolúciós ugrással alakítja át a '80-as éveket. Elindul, hogy összegyűjtse négy mutáns segédjét, a négy lovast: egyiküket Kairó utcáin, a másikat egy berlini pankrátorklubban, a harmadikat valahol Kelet-Európa mélyén találja meg. A negyedik lovas maga Magneto, aki Lengyelországban bujkálva, egy szeretett nő oldalán próbált normális életet élni.
X professzor iskolája sok tehetséges fiatal mutánst képez ki. Ám az átmeneti nyugalom véget ér, és senki sem maradhat semleges: hatalmas háború várható. (Forrás: port.hu)


Szeretem az X-men filmeket, de nem vagyok igazi rajongó. Inkább mondjuk úgy, hogy megnézem, ha lehetőségem adódik rá, de nem várom tövig lerágott körmökkel a következő részt. Az igazat megvallva nekem az "előzménytrilógia" sokkal jobban bejön, mint az eredeti trilógia, és abból is az első rész, az X-men: Elsők a kedvencem. Ezt a filmet imádtam, míg a második része, Az eljövendő múlt napjai már nem tett rám olyan mély benyomást, és erőteljes hiányérzettel hagytam ott a mozit utána. Csalódtam a második részben, ezért se volt bennem az a nagy késztetés, hogy nekem mihamarabb látnom kell az Apokalipszist. Ezért jutottam el csak hónapokkal a premier után odáig, hogy végre megnézzem milyen lett az új film.

Nagyjából nem okozott semmiféle meglepetést, hisz az előzetesekből tudni lehetett, hogy miről fog szólni. Az egyetlen meglepetés számomra az volt, hogy Farkast is belerakták, így az ő eredettörténetét is "újrakezdték", de bízom benne, hogy ez nem azt jelenti, hogy megint Farkasos filmeket kapunk a jövőben, mert róla már épp eleget halottunk. Könyörgöm! Annyi remek mutáns van, annyi remek filmet lehetne csinálni, ezek meg folyton Farkast nyomják a képünkbe. Mondjuk én amúgy se bírom a karaktert, így akkor se ágálnék, ha soha többet nem tűnne fel az X-men filmekben.


Szeretem az új trilógia színészeit, mert három igazán tehetséges színészt sikerült megfognia a készítőknek a három főszerepre. James McCavoy, Micheal Fassbender és Jennifer Lawrence mind Hollywood fényes csillagai, akiknek karrierje felívelőben van, és az utóbbi kettő személyes kedvencem is. Ők hárman az előzménytrilógia alapkövei, rájuk épül a történet. Az első kettő film esetében sikerült megtartani az egyensúlyt közöttük, ami itt viszont totálisan felborult. McCavoy és Fassbender szinte mellékszereplőkké avanzsál, míg Lawrence kapja a vitathatatlan főszerepet közölük. Persze Lawrence nagy sztár most Hollywoodban, és értem én hogy nagy húzónév, de könyörgöm, ez nem Mystique film, hanem X-men film. És azoknak X Professor és Magneto a főszereplői... legalábbis elvileg.

A két férfi karakterével szinte semmit nem kezdtek a film alatt. Charles tényleg totális mellékszereplőként jelenik meg. Az unalmas tanár szerepében tetszeleg, akinek egyetlen funkciója, hogy Apokalipszis új teste legyen az ősmutáns akaratára. Erik pedig megint "behülyül", mert eltévelyedett és ostoba katonák megölik a családját, minek következtében úgy dönt, hogy ezért az egész világnak pusztulnia kell. Végül is érthető nem? (Remélem éreztétek az iróniát!) Apokalipszis ostoba bábjává vedlik és megint népirtásba kezd. Nem az a meglepő, hogy Magneto ismét a rossz oldalra sodródik, mert ez a karaktere lényege, hanem az, hogy az indok maga a legnagyobb marhaság. Olyan erőltetetten van előadva, hogy még én is érzem a készítők izzadságát, mikor nagy nehezen kitalálták a dolgot.


A rezidens főgonosz se okoz nagy meglepetéseket. Mikor életre kel több ezer évvel a saját kora után, egy kis tévénézés után eldönti, hogy az emberiség nem érdemli meg, hogy tovább éljen, így ő mindenkit elpusztít és helyette felépíti a saját birodalmát. Nem mintha baj lenne ezzel a céllal, mert hát a képregényfilmek gonosztevőitől ne várjunk ennél többet, de ha már a célja ilyen bugyuta és ugyanolyan erőltetett, mint Magneto esetében, akkor legalább valami érdekes sztorit vagy karaktert írhattak  volna neki. Ezt sajnos nem kaptuk meg, így Apokalipszis rögtön a film után felejthetővé válik.

Kaptunk új fiatal X-meneket, akiket vártam is meg nem is. Úgy voltam vele, hogy ez a trilógia az Elsőkről szól, akkor meg minek ide Küklopsz, Jean, Ciklon és Árnyék? Aztán vártam, mit hoznak ki belőle, meg hát a színészválasztás is elég érdekesre sikeredett, hogy meg kell mondjam. Nem azt mondom, hogy maradéktalanul elégedett vagyok velük, hanem azt, hogy lehetett volna ennél sokkal rosszabb is. Ők se annyira emlékezetesek vagy egyediek, hogy kedvencekké váljanak, de legalább van létjogosultságuk a történetben és az esetleges folytatásokban. Ezzel szemben Apokalipszis lovasai egy nagy nullák. Nulla háttértörténet, nulla karakter, nulla ész. De komolyan! Nem is értem, miért állnak be Apokalipszis lovasának, hogy miért akarják vele elpusztítani a világot, de talán jobb is, ha nem keresek rá magyarázatot. Angyal és Psziché inkább csak dísznek vannak ott a fő gonosz mellett, semmit sem tudunk meg róluk. Nekem Árnyék volt a legszimpatikusabb a fiatalok közül, bár sajnálom, hogy kihagyták a sztoriból azt, hogy ő Mystique és Azazael fia. Pedig milyen jó lett volna már!


A végén még valakit mindenképp meg kell említenem, mert Micheal Fassbender mellett a másik személyes kedvencem, és soha nem hittem volna az előző film előtt, hogy ők valaha egy projektben fognak szerepelni. Ő pedig Evan Peters. Az eljövendő múlt napjai után azt hangoztatták, hogy a következő filmben Higanyszál nagyobb szerepet kap, ami végül is így lett, csak én azt hittem, hogy végre kiderül, ő Magneto fia. Számunkra, a nézők számára és néhányuk számára a filmben valóban kiderült, csak épp Erik számára nem. Nem is értem miért nem mondta el neki, de hagyjuk.

Nem voltak nagy elvárásaim a filmmel kapcsolatban, így nem csalódtam akkorát, mint a második film esetében. Nem azt mondom, hogy rossz, mert egyszer mindenképp nézhető, hanem inkább azt, hogy a látványvilág helyett inkább a karakterépítésre és a normális történetre kellett volna a készítőknek helyeznie a hangsúlyt. Kihagyott ziccerek tömkelegével, amit nem léptek meg, és helyette az unalmas kliséket nyomták a képünkbe, amit már vagy ezerszer láttunk.
Értékelés: 10/6

Előzetes:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...