2012. jan. 26.

A másik Boleyn lány (film)

Elsőnek szögezzük le, hogy a könyvet nagyon szeretem, épp ezért volt a belőle készített film akkora csalódás. Sok mindent megváltoztattak az eredeti verzióhoz képest, így a végeredmény egy nagy szörnyűség lett.

Ráadásul a színészekkel sem vagyok haladéktalanul megelégedve, Scarlett Johannson Mary szerepében még elviselhető, de Eric Bana, mint VIII. Henrik egyenesen borzalmas… egy olyan Henriket fest elénk, aki szinte sosem létezett, főleg azokban az időkben mikor a történet játszódik. VIII. Henrik híres portréján melyet szinte mindenki ismer egy kövér, megöregedett és önelégült király képét mutatja, akit teljesen elrontott és megnyomorított a saját féktelen és önző életfelfogása… soha semmit nem tagadott meg magától… ezért élete végére egy hájas, pufókképű ember lett belőle… Eric Bana ezzel szemben fiatal és életerős, cseppet sem emlékeztet arra a Henrik-re, akit látnunk kellene, főleg akkor mikor már Anna a felesége.

Az egyetlen, akit nem tudok kifogásolni az Natalie Portman, Boleyn Anna szerepében. Mintha csak rászabták volna a karaktert, ő a tökéletes Anna. Szerintem többet ezzel kapcsolatban nem kell mondanom…
Ahogy már az elején említettem a történetet számos ponton megváltoztatták, főként leegyszerűsítés és lerövidítés céljából, hogy egy filmben meg lehessen jelentetni a lényeget… kihagytak fontos dolgokat, lényeges és számomra fontos mozzanatokat… teljesen a háttérbe szorították Anna és Mary bátyját, George-t, akit én a könyvekben nagyon csíptem. Az ő történetét kifejthették volna részletesebben… kevés volt az Anna és Henrik éveiről szóló rész, viszont annak örültem, hogy Mary vidéken töltött éveiből szinte semmit nem mutattak, azt a könyvben is nagyon untam…

És amit még szintén hiányoltam az Mary és a második férjének, vagyis William Stafford-nak a bővebb jelenetei… emellett a színész, aki játszotta a férfit, nos, hogy is mondjam… én nem így képzeltem el a leírás alapján, a filmben túl tejfölösszájú ficsúrnak néz ki, míg én a könyv olvasása közben egy érett, idősebb és férfiasabb embert képzeltem el Stafford-nak…
Ami viszont tetszett, Anna kivégzésének a jelenete, Natalie Portman ott nagyot alakított… az a film egyértelmű csúcspontja, és olyan megható és megrendítő amilyennek lennie kell… talán az egyetlen, ami jól sikerült…
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=JLW1SQkArmc
( Ez a trailer nem olyan jó minőségű, de csak ezt találtam ami feliratos...)
10/6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...