2016. jan. 20.

The Royals (Uralkodók) 2. évad összegzés


A tavalyi év egyik kellemes meglepetése volt számomra ez az új sorozat, és írtam is róla nektek, hogy mennyire szerettem az első évadot. Nem kellett sokat várni a folytatásra és alig pár hónap múlva érkezett a második évad ismét 10 epizóddal. Nagyon örültem neki, mert kíváncsi voltam mi lesz a királyi családdal, hogy mi minden történik velük eztán, és hogy milyen őrültségeket csinál majd a két kedvenc karakterem. Nagy reményeim voltak a második évaddal kapcsolatban és ez sajnos csak részben jött be.

A második évad néhány hónappal az első után folytatódik. Simon király halála után lassan visszatérnek a dolgok a normális kerékvágásba. Liam és Eleanor még mindig az apjuk gyilkosát szeretnék megtalálni, miközben Helena és Cyrus élvezik újdonsült hatalmukat, amit együtt szereztek meg maguknak. Cyrust új királyként nehezen fogadják el az emberek, miközben próbál megszabadulni a bátyja árnyékától, és próbálja megszerettetni magát a néppel. Tovább folytatódnak a hatalmi harcok és a magánéleti drámák, miközben a királyi család, hol összefog, hogy segítsék egymást, hol pedig egymás torkának ugranak.


Több szálon futott a második évad, de a központi kérdés természetesen az volt, hogy vajon kiderül-e, hogy ki ölte meg Robert herceget és Simon királyt. Az első és a második évad együtt egy kerek történet, és a második végeztével zárult le egy korszak, hogy aztán a harmadik évadban megint új irányt vegyen a történet. És igazán jó hír, hogy jön a harmadik évad még idén ősszel. Én nagyon várom, főleg az évad végi csavar miatt, amire már egy ideje számítottam. Most komolyan? Csak én vettem egyedül biztosra, hogy Robert nem halt meg valójában és vissza fog valamikor térni?

Na, de most ne erről beszéljünk, hanem szeretném röviden összefoglalni a véleményemet a második évadról. Összességében tetszett, és a számításaim nagy része be is jött, mikor még az elején elképzeltem, hogy szerintem mi fog történni az évad során. Sajnos a rossz dolgokban is igazam lett. Például sejtettem, hogy egy egész évadon keresztül fog Lenny és Jasper szenvedni azon, hogy Lenny még mindig nem tud neki megbocsátani, Japser pedig minden tőle telhetőt megtesz, hogy visszanyerje a lány bizalmát. Nem örültem annak, hogy irtó kevés jelenetük volt együtt, és az évad nagy részében külön voltak, főleg, hogy Lenny közben két másik kapcsolatba is belebonyolódott.


Az elsőt még értettem is, és ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor Beck még szimpatikus is volt. Ő Lenny első szerelme és viszont, így ezt még valahogy le tudtam nyelni. Sőt... néha elmorfondíroztam azon, hogy ha Beckkel maradna, az ellen se lenne kifogásom. De aztán Lenny otthagyta, és összejött egy nővel. Igen. Egy nővel. Ezzel se lett volna baj, ha lett volna arra korábban bármi utalás, hogy Lenny biszex, de engem ez totál váratlanul ért, és nem nagyon tudtam hova tenni ezt a Mandy történetszálat. Mellesleg Mandy az elejétől fogva gyanús volt nekem, és be is jött a számításom, bár arra még én se gondoltam, hogy köze lehet Jasperhez. Mindenesetre legalább megtudtuk, hogy Jasper hogy került a királyi családhoz, és hogy ki ő és honnan származik. Nem az a magyarázat, amit én kigondoltam magamban, de legalább lehullt a lepel a "nagy titokról".

A másik dolog, ami nem tetszett, Cyrus hirtelen előtörő romantikusan rózsaszín énje, ami számomra teljesen hiteltelen volt. Épp azt szerettem az első évadban Cyrusban, hogy nem egy nyálas szépfiú fajta, hanem van egy kemény, önfejű és hihetetlenül egoista személyisége, amit senki és semmi nem tud meglágyítani. Erre jön egy kis nőcske, aki két szép szót szól hozzá, és máris belehabarodik egy nap alatt, ami teljesen hiteltelen volt az én szememben. Nem is valami nagy karakter Violet, nem is értem ezt az egészet. Ha jobban be lett volna mutatva, ha jobban kidolgozták volna a kapcsolatot, akkor talán végül bevette volna a gyomrom, de így nem tudtam. Habár a szerelmi szál nem tetszett, de a többi igen, ami Cyrussal történt. Örültem, hogy kicsit lágyítottak a karakterén a betegsége miatt, jó volt látni, ahogy Helena-val szívatták egymást, és ahogy próbált egyensúlyozni aközött, hogy megszerettesse magát a néppel, és hogy kilépjen a bátyja árnyékából.


Az évad végére lehullt a lepel és megtudtuk ki ölte meg Simont, és ki akarta megöletni Robertet. Engem totál ledöbbentett a gyilkos személye, mert életemben nem gondoltam volna rá, mégis hihető volt számomra a magyarázat és ahogy lezárták ezt az egészet. Liamet még mindig nem sikerült megszeretnem, egyszerűen súlytalannak érzem a karaktert. Nem tudnak vele mit kezdeni. Számomra csak egy szépfiú, nem több, és soha nem csinál semmi igazán fontosat vagy lényegeset. De legalább már nem kell őket tovább néznem, ahogy enyelegnek Ophelia-val.

Kevés ez a tíz rész, de ha ennyit kapunk, akkor ennyit kapunk. Nagyjából azt kaptam, amire számítottam, és azt a néhány dolgot kivéve, ami nem tetszett, összességében meg voltam elégedve ezzel az évaddal. Ismét kaptunk egy csomó partit, szép fiatalokat, ruhákat és bulit. Fülbemászó zenék voltak minden egyes részben, és a brit humor se hiányzott, abból is volt elég. Volt itt dráma, öröm, veszekedések, szerelmek, csalódások és összetűzések. Minden ami egy ilyen típusú sorozatba kell. Még mindig Eleanor és Cyrus a két kedvenc karakterem, és jó látni, ahogy mind a ketten változnak, fejlődnek... jó látni, ahogy lassan, de valamelyest jobb ember lesz belőlük. Kicsit hasonlítanak is, hisz mindketten azért ilyen kemények, hogy senki se használhassa ki őket és hogy ne sérüljenek meg. Természetesen várós a harmadik évad, és bízom benne, hogy abban rengeteg Lenny és Jasper lesz és hogy végül csak egymásra találnak újra. Ősszel meglátjuk.
Értékelés: 10/7

Előzetes:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...