2015. máj. 16.

The Originals (A sötétség kora) 2. évad összegzés


A The Originals, a Vámpírnaplók spin-off sorozata tavaly kezdett az első évaddal, és habár a pilot alapján voltak ellenérzéseim a sorozattal kapcsolatban, végül mégis meggyőzött, és talán én lepődtem meg a legjobban rajta, de egészen megszerettem az Ősök történetét. Visszaolvasva a tavaly írt kritikámat az első évadról, még mindig tartom a véleményem, és habár néhány téren fejlődött a sorozat, vannak dolgok, amik még mindig nem tetszenek. A 2. évad 22 részben mondta el az Ősök történetének egy újabb fejezetét, és volt itt minden, amit csak szerettünk volna. Kicsit néha katyvasz lett ezáltal a történet, és voltak üresjáratok és unalmas történetszálak, de összességében ismét csak azt mondhatom, hogy még mindig jó ez a sorozat, a hibái ellenére is.

A második történet ott veszi fel a fonalat, ahol az első abbamaradt. Megszületett Hope, akit a saját védelme érdekében elpaterolnak az útból, és elküldik messzire, hogy ott biztonságban legyen a család ellenségeitől. Persze Klausék hamar rájönnek, hogy a kislány nincs biztonságban, mert Esther és Finn újraéledésével újabb veszély fenyegeti a testvéreket és a kislányt. Esther meg akarja ölni Hope-t és semmitől nem riad vissza, hogy elérje a célját. Valahonnan innen indul a második évad, és természetesen sok minden történik még eztán, de nem akarok mindent leírni. Visszatérnek a Mikaelson család halott tagjai, szinte mindenki tiszteletét teszi így vagy úgy a halottak közül, bár nem sokan élik túl. Közben persze folyik tovább a hatalmi harc, a farkasok és a boszorkányok is tevékenykednek saját céljaik érdekében, és a végére már azt sem lehet tudni, ki kivel van, vagy ki kinek az ellensége.

Ebben az évadban három dolog idegesített, de azok annyira, hogy már erősen kezdem unni őket a sorozatban. Sajnálom, de engem egyre jobban idegesít a gyerek téma. Még mindig azon a véleményen vagyok, hogy baromság az egész, és az is, hogy eddig a két évadban, mindig minden Hope körül forgott. Nekem rohadtul elegem van ebből a gyerekből, hogy mindig mindenki őt akarja megölni, vagy megszerezni. Ráadásul csak nem kezdett el gyorsan növekedni, pedig az milyen jó lett volna! Vagyis ez azt jelenti, hogy végig kisbaba fog maradni, ami valljuk be egy idő után halál unalmas lesz. (Én már most unom!) NAGYON REMÉLEM, HOGY A HARMADIK ÉVADBAN NEM MEGINT MINDEN HOPE KÖRÜL FOG FOROGNI, MERT AKKOR NEM TUDOM MIT CSINÁLOK!


A másik, ami szerintem totál felesleg az egész sorozatban... ki más lenne, mint Cami? Nem értem a karakter lényegét, szerintem mindenki meglenne nélküle, semmit nem ad hozzá a sztorihoz, semmi jelleme nincsen, egyszerűen nem értem a létjogosultságát, meghalhatna végre, mert engem kifejezetten idegesít. Ha Klausnak egy szerelmi szálat akarnak behozni, akkor legyen, sőt, én örülnék is neki, de ne mondja nekem senki, hogy egy Klaus félének majd éppen egy ilyen szürke és jellemtelen Cami fogja felkelteni az érdeklődését! Kezdjenek vele valamit, vagy nyírják ki, de nem bírok végignézni még egy évadot, ahol csak ott lebeg a háttérben, és semmit sem csinál. A legunalmasabb karakter az egész sorozatban.

És a harmadik, ami ugyancsak idegesített a Josh és Aiden szerelmi szála. Nem azért mert melegek, félreértés ne essék, sőt, én szeretem a sorozatokban a meleg szerelmi szálakat, hanem azért idegesített, mert annyira semmi közük nem volt a fő történetszálhoz, és mégis olyan nagy hangsúlyt kaptak, hogy nem is értettem mit gondoltak a készítők. Nem tudtak volna valami érdekesebb és relevánsabb történetszálat kitalálni, amivel kitöltik a maradék műsoridőt? Valami olyat, amihez Klauséknak több közük van? El sem tudom mondani, hogy mennyire örültem, mikor Aiden meghalt, mert végre nem kellett tovább bámulnom az abszolút felesleg romantikájukat. Josh szerencsére elment, remélem vissza se jön.


Igazából voltak ezeken felül is apróbb dolgok, amik nem tetszettek, de azokat még el tudtam viselni emellett a három mellett. Nem tetszett például Haley és Jackson kényszerházassága, amit máig nem értek. Mármint, egy résszel azelőtt Haley még Elijahnak vallott szerelmet és hemperegtek egyet, aztán meg hozzáment Jacksonhoz és rájött, hogy őt szereti. Most mi van? Ez a "házasság megtöri az átkot" dolog baromság, hülyeség úgy, ahogy van. Nem tetszett az sem, hogy mindenki testből testbe ugrált, nem értettem miért nem lehetett visszahozni az eredeti testét mindenkinek. Vagy talán az eredeti színészek nem értek rá, nem vállalták a szerepet, és így oldották meg, ki tudja. Rebekahnál indokolt a döntés, hisz Claire akart kilépni egy időre a sorozatból, így itt még meg is értem, de a többinél abszolút nem. Kol is visszakaphatná már az eredeti testét, és ezt úgy mondom, hogy amúgy imádom Daniel Shermant.

A második évad fő történetszála ismét Hope megmentéséről szólt. Elsőnek Esthertől kellett megvédeni, majd pedig Dahlia-tól, aki Esther miatt jelentett veszélyt a kislányra. Ezt a történetszálat bevallom őszintén elég gyengének éreztem. Mármint, mi jogon köt Esther alkut más gyerekére? Addig oké, hogy a saját gyerekét eladhatja, de más gyerekével nem tehetné meg. Nekem legalábbis ez így logikátlan. Dahlia dühének forrása ostobaság, és annyira erőltetett, hogy az már hihetetlen. Még ezer év múltán is azon siránkozik, hogy a húga nem maradt vele örökre, hanem családot alapított. Épp ezért a 2. évad történetének megoldása egy nagy bullshit, és ennél bénábban nem is lehetett volna megoldani. Legalább annyi haszna volt, hogy Esthertől végre örökre megszabadultunk, meg Finntől is, nagyon úgy tűnik. Ami talán jobb is,  mert habár én láttam volna még benne potenciált, a sorozat készítői sosem tudtak bele mit kezdeni.


El sem tudom mondani mennyire imádom Mikaelt, és sajnos vele se nagyon tudnak mit kezdeni az írók, pedig annyi, de annyi potenciál lenne benne. Főleg a Klaus és Mikael közti bonyolult kapcsolatot imádom, és az évad egyik kedvenc része, amiben kénytelenek együtt dolgozni. Olyan jó dinamika van köztük, és annyira imádom, hogy Mikael maga se tudja miért nem szívleli Klaust, miközben Klaus bármit megtenne, hogy Mikael elfogadja és valamennyire talán szeresse is őt, hisz habár nem Mikael az apja, mégis mindig úgy tekintett rá. Ezért fáj neki annyira Mikael elutasítása, és ezért gyűlöli őt annyira. Hisz azt lehet a legjobban gyűlölni, akit valamikor nagyon szerettünk. Aztán ott van Freya is, a család új tagja. Tudtam én, hogy be fogják hozni a sorozatba a "régen meghalt elsőszülöttet", és habár még nem sok mindent tudhattunk meg róla, azon kívül, hogy mennyire fél Dahlia-tól és hogy milyen rossz élete volt mellette, de szerintem akkor is érdekes karakter lehet. A harmadik évadban állandó szereplő lesz, és remélem valami jó kis sztorit találnak ki neki, amivel jobban meg lehet őt ismerni.

Mivel már így is baromi hosszú lett a kritikám, így nem is húznám tovább. A lényeget már kiemeltem, bár azt sem hagyhatom ki, hogy számomra még mindig Elijah és Klaus a nagy kedvencek. Mindkettőt imádom, és mindketten remek karakterek. Elijah kissé mintha egy helyben toporogna manapság, hisz még mindig Haley miatt nyafog, hogy nem lehetnek együtt, de ennek ellenére még mindig nagyon szeretem. Klaus pedig nagy utat járt be, tetszik a karakter fejlődése és változása bizonyos dolgokban, de azért sosem hazudtolja meg magát. Klaus részben már nem az a Klaus, akit a Vámpírnaplókban megismertünk, de azért valahol mélyen legbelül mégis csak az. Még mindig hatalommániás, még mindig nehezen viseli el, ha elárulják, még mindig hirtelen haragú, és még mindig rettenetesen impulzív. De éppen ezek miatt szeretjük. Mégis, a családjáért bármit megtenne, mint azt a sorozat utolsó részeiben be is bizonyította. Tudtam én, hogy Klaus terve vezet majd eredményre, nem is értem a többiek miért nem hallgattak rá az elejétől fogva.

A The Originals még mindig egy jó kis sorozat a hibái és az idegesítő karakterei és történetszálai ellenére, hisz azért szerencsére még mindig a jó dolgok vannak benne többségben. A második évad mindenképp izgalmasabb volt, mint az első, de hogy összeszedettebb és logikusabb is? Azt nem jelenteném ki ennyire egyértelműen. legyen elég annyi, hogy azért néha összekuszálódtak a történetszálak, és néhány logikátlanság rontott az élvezeti értéken, de aztán ezektől hamar megszabadultunk, így nem jelentettek olyan nagy gondot. Jó kis fantasy sorozat ez, sötét, humoros, izgalmas, szerethető karakterekkel. Jöhet jövőre a harmadik évad, és nagyon bízom benne, hogy nem kezd lassú lejtmenetbe a sorozat, mint anno a Vámpírnaplók tette.
Értékelés: 10/7

Előzetes:

1 megjegyzés:

  1. Szerintem az a kijelentèsed, hogy utálod Hopeot mert körülötte forog a 2. èvad, egy kicsit durva! Hiszen gondoljunk bele Hope miatt egyesült a család Rebekah azèrt tèrt vissza mèg az 1. èvad elejèn mert hittèk, hogy Hope megváltoztatja Klaust. Klaus valóban Hopèrt változott meg. Ès valljik be az utolsó kèt èvadban nagyon jó storyt adtak neki. Az pedig, hogy Cami semmit sem èr a soriba.... Oke jó mindenkinek vannak vèlemènyei, nah de Cami? Ugyan már pont azèrt szeretett bele Klaus mert Cami más. Van benne valami amit eltitkol ami èrdekessè teszi amièrt nem, hogy inkább futna Klaus elől hanem érdekli Klaus. Valami sötètsèg, ès nem utolsó pont az sem, hogy Cami gyönyörű. Bár a 3.èvadban Caminek is vège, biztosan örültèl. De ez nem volt èrtelmetlen, hogy Cami a soriba volt hiszen rengeteget adott hozzá, csak át kell nèzni a dolgokat, bele gondolni. Josh ès Aiden kapcsolata sem volt èrtelmetlen hiszen talán a frakciók közti összhangot akarták bemutatni, hogy semmit sem számít az, hogy vámpír vagy vèrfarkas hiszen ha van egy közös pont vagy szeretik egymást akkor senki sem ellensèg. Persze lehet èn látom az egèszet szivárnyába de szerintem ezaz egèsz èrtèkelès hát hogy is mondjam... Èrtelmetlen. Egyből ítèlsz, nem mint hogy mèrlegelnèd a helyzetet. De legalább azzal egyetértünk, hogy jó sorozoat. Viszont azt teljesen nem èrtem, hogy mièrt gondolod azt, hogy a Vámpírnaplók anno lektmenetbe kezdett. Csak izgalmasabb lett mèg így is, hogy Nina Dobrev kiszállt a sorozatból. De mindent fèlre tève szerintem Julie Plec-től mèg sohasem kaptunk rossz tartalmat.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...