2013. júl. 30.

Stephanie Perkins: Anna és a francia csók

 A történet:
Anna nagy várakozással tekint végzős évének kezdete elé atlantai középiskolájában, ahol van egy remek munkája, egy hűséges legjobb barátnője, és egy alakulófélben levő, ígéretesnek tűnő kapcsolata. Így aztán eléggé elkeseredik amiatt, hogy Párizsba kell költöznie egy bentlakásos iskolába – egészen addig, amíg ott nem találkozik Étienne St. Clairrel, aki okos, sármos, gyönyörű, szóval tökéletes… lenne, ha nem volna foglalt. De a Fények Városában a vágyak valahogy mindig utat törnek maguknak. Vajon a szerelmes majdnem-ek éve a hőn óhajtott francia csókkal ér véget? Stephanie Perkins a romantikus feszültséget mindvégig sistergőn, a vonzalmat pedig magas hőfokon tartja debütáló regényében, amely garantáltan megbizserget minket a fejünk búbjától a lábujjainkig és megolvasztja a szívünket.

Már csak a név miatt kötelező volt olvasnom ezt a könyvet (az Anna az egyik kedvenc női nevem, ezért választottam ezt a blog nevének is), mellesleg most romantikus hangulatomban voltam, így gondoltam jót fog tenni egy kis kellemes ifjúsági könyv, amiben nincsenek nagy epikus csaták, démonok vagy egyéb misztikus lények. Nem voltak nagy elvárásaim a könyvvel kapcsolatban és épp ezért kellemesen csalódtam. Az első ami eszembe jut a könyvről, hogy aranyos. Mert mi mással lehetne jellemezni ezt a klisékre épülő, igazából semmi újat nem mutató, mégis szórakoztató romantikus történetet?

A történet nem valami bonyolult, de ha nagyon kötekedni akarok akkor már itt bele tudok kötni valamibe. Ugyebár Anna úgy kerül Franciaországba, hogy az apja akarata ellenére beíratja egy Párizsi bentlakásos iskolába, és ez ellen senki egy szót sem szól. Persze Anna hevesen tiltakozik előtte és nem akar menni, nem is az ő reakciójával van a bajom, hanem az anyjáéval. Ha látta, hogy a lánya mennyire nem akar menni, akkor miért nem lépett közbe és jelentette ki, hogy Anna márpedig nem megy erre az utolsó évre, hanem otthon Atlantában fejezi be a középiskolát. Meg úgy alapból ne mondja már nekem senki se, hogy ha valaki annyira tiltakozik egy ilyen dolog ellen azt a szülei ennek ellenére is rákényszerítik. Méghozzá ilyen baromság miatt amiért az apja kitalálta ezt az egészet. Meg még ehhez hasonló kis logikai bakik vannak a könyvben, ami a valóságban egyáltalán nem így működik, de ide be kellett rakni, mert csak úgy haladhatott tovább a történet. De mivel tetszett a könyv alapvetően, így nem akarok ezeken a kis bakikon lovagolni, hanem eltekintek tőlük.


Persze volt itt tinidráma ezerrel, a szokásos kliséket nem lehetett kihagyni, vagyis új lány a suliban már az első napon barátokat szerez magának, sőt összefut álmai pasijával, aztán jöttek a szokásos gimis antagonisták, vagyis a szép, de gonosz lány, a vicces barátok stb. Egész éven át kerülgette egymást a szerelmes párunk, ami az elején még aranyos és cuki volt (sajnálom, nincs jobb szó rá), de a végére már kezdtem unni és azon dühöngtem olvasás közben, hogy az ÉG SZERELMÉRE NE BÉNÁZZATOK MÁR, HANEM MONDJÁTOK EL EGYMÁSNAK MIT ÉREZTEK A MÁSIK IRÁNT! (Ami természetesen csak a könyv végén következett be nem kevés sírás, félreértések és veszekedések lejátszása után.)

Igazából úgy érzem, hogy ez a könyv nem ígér többet, mint ami és épp ezért nem lehet benne csalódni, aki odáig eljut, hogy megveszi, vagy épp kikölcsönzi a könyvtárból, vagy bármi más energiát fordít rá, hogy valahogy a kezébe kaparintsa, annak nem ad többet, mint ami. Egy kellemes romantikus ifjúsági regény telepakolva a szokásos klisékkel, ami mégis működik egyrészt az író stílus, másrészt pedig a két (többnyire) szerethető főhős miatt. Én bírtam Annát és Étiennet, bár azért nekik is voltak olyan cselekedeteik, amikor kétkedve húztam fel a szemöldököm, vagy inkább felidegesítettem magam, de inkább nem vettem komolyan ezt a regényt, így nem kellett az ilyen kis apróságokon fenn akadnom. Tökéletes nyári olvasmány volt a kis romantikus lelkemnek és nem mintha olyan nagy Franciaország rajongó lennék, de még én is kedvet kaptam egy kis párizsi sétához a Szajna partján. Talán majd egyszer eljutok oda. :)

Bővebb információk a könyvről:
Értékelés: 5/4

4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Gyönyörű a blogod és nagyon tetszenek a könyv és film ajánlóid is. Most találkoztam először a blogoddal és teljesen felkeltették az érdeklődésemet az írásaid. Csak így tovább, nagyon tetszik a blogod!

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Ez így vasárnap reggel olyan volt, mint egy adag kávé. Teljesen feldobtad a mai napom. :)
    Örülök, hogy tetszik a blogom és az írásaim. Remélem gyakran visszatérsz majd. :)

    VálaszTörlés
  3. szia :)
    Azt hallottam, hogy van a könyvnek olyan fajta folytatása, (vagy talán nem folytatás) amiben felbukkannak a szereplők.
    Abban reménykedem, hogy te tudod mi a könyv/könyvek címe?
    Nagyon boldog lennék, ha tudnál segíteni. :)
    Ui. tetszett a könyvleírásod.

    Előre is köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Igen, van egy második könyv, de abban Anna és Etienne csak mellékszereplők, igazából egy másik párosról szól a történet. Mostanában jelent meg magyarul, címe: Lola és a szomszéd srác. :)
      Majd én is olvasni akarom, mert Anna története nagyon tetszett és bízom benne, hogy Lola-é is legalább annyira aranyos és vicces lesz. :D

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...