2017. jan. 7.

Sherlock: 4x01 The Six Thatchers (A hat Thatcher)


Ahhoz képest, hogy észre se vettem, ez a három év olyan gyorsan röppent el, hogy el se hiszem. Persze közben nem éreztem, hogy ilyen gyorsan telne az idő, de belegondolva abba, hogy három éve, 2014 elején izgalommal telve néztem élőben online a 3. évad új részeit, mégis fura, hogy most meg itt vagyok három év múlva... és végre nem kell tovább várni a Sherlock új részeire. Itt a 4. évad, ismét három ropogósan friss résszel és én már alig vártam. Most valahogy nem volt bennem az a nagy láz, mint ezelőtt, így nem is néztem meg élőben az új részt, hanem inkább megvártam a feliratos verziót és azt, hogy legyen másfél nyugodt órám arra, hogy nyugodtan megnézhessem. A héten tehát kezdett a 4. évad.

Nem tudtam mire számítsak, így gyakorlatilag minden újdonságot jelentett számomra. Nem kaptam el semmilyen spoilert, nem lőttem le magamnak a poént, és nem olvastam utána semminek. Boldog tudatlanságban ültem neki a résznek és izgatottan vártam  Sherlock és John legújabb kalandjait. Örülök, hogy visszatért a sorozat, és szerencsére egy egészen korrekt résszel indult a szezon. Nem azt mondom, hogy maradéktalanul tetszett, fogalmazzunk úgy, hogy kissé felemás érzésekkel írom most ezt a véleményt.


Kezdjük azzal, ami nem tetszett. Nem is az a jó szó rá, hogy nem tetszett, inkább csak úgy érzem, hogy hiányzott néhány dolog. Pontosabban kettő. Valahogy ez a rész lassabb és monotonabb lett, mint az eddigiek valaha. Nem is tudom, hogy fogalmazhatnám meg, mire gondolok. Olyan monoton módon haladtak előre az események, Ha ez nem lenne elég, alig akadt valami poén, ez egy elég "poénhiányos" rész lett, ha engem kérdeztek. Szinte egy vicces beszólás, tekintet vagy szóváltás nem maradt meg bennem, ami fura, mert ilyen eddig sose fordult elő. Jó, értem én, hogy már csak a történet miatt is, ez egy komolyabb rész, lehet, hogy direkt nem akartak "vicceskedni", de nekem akkor is hiányoztak a poénok.

Ami viszont a leginkább nem tetszett, az a nyomozási szálak összevarrása. Számomra mindez annyira nagy véletlennek hatott, hogy el se tudom mondani, mennyire hülyén vette ki magát. Túl nagy véletlen, hogy Sherlock PONT egy olyan nyomozáshoz kerül, ahol PONT az a férfi a hunyó, akinek PONT Mary múltjához van köze, és aki PONT Mary-t keresi, és aki PONT megtalálja a nőt, pedig csak éppen most kereste el keresni. Kissé össze lett csapva ez a szál, egy olyan nagy véletlen, hogy szinte már lehetetlen, és épp ezért hagyott bennem egy kis keserű szájízt.

Mielőtt azonban csak panaszkodásból állna ez a vélemény, tudnotok kell, hogy igenis tetszett összességében a rész. Azok a dolgok, amik tetszettek, inkább a pozitív irányba billentették a mérleget. Kifejezetten örültem annak, hogy nem húzták el Mary terhességét, hanem hamar letudtuk, és hogy Mary és John házasságát reálisan ábrázolták, ahol igenis vannak gondok, és a gyerek megszületése után nem lett minden és mindenki felhőtlenül boldog. Nem hittem volna, hogy valaha megtudjuk Mary múltját, azok után, hogy John elégette a pendrive-t, de szerencsére nem így történt. Csak azzal volt a gondom, hogy olyan NAGY VÉLETLEN folytán derültek ki a dolgok, ami teljesen irreálisan hatott számomra.


Ami a leginkább megdöbbentett, az a rész vége, és innen SPOILERESEN FOLYTATOM!!!!! Nem akartam elhinni és csak pislogtam, mikor Mary meghalt. Nem hittem volna, hogy ilyen hamar kiírják a történetből. Egyrészt örülök ennek, mert hosszútávon biztos felesleges harmadik lett volna belőle, és hát idegesített volna, hogy mindig ott van Sherlock és John körül. Kövezzetek meg, szerintem Sherlock és John ketten együtt fenomenálisak, és nem kell ide semmilyen nő. Másrészt viszont sajnálom Mary halálát, mert én bírtam őt. Jobb lett volna kicsit jobban megismerni, amire már nem igazán lesz lehetőségünk. Épp, hogy megtudtuk ki ő, már meg is hal. Mondom, felemás érzéseim vannak a rész lezárásával, csakúgy, mint magával az egész résszel. SPOILER VÉGE!!!!

Örülök annak, hogy végre elkezdődött a 4. évad, és habár az első rész nem nyerte el maradéktalanul a tetszésemet, mégis várom a folytatást. A középső részek szintén gyengébbek szoktak lenni az eddigi tendencia alapján, így gondolom megint az utolsó fog ütni igazán. Majd meglátjuk.
Értékelés: 10/7

4. évad előzetes:

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kritika lett! Alapból én is Sherlock - mániákus vagyok (annak ellenére, hogy egy baromi logikus sorrenddel, azaz a 3.évad 1.részével kezdtem el nézni a sorozatot) a 4.évadot ért rossz kritikák miatt meg se akartam nézni.
    De meggyőztél!
    Thanks!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...