2013. nov. 19.

Carrie

A történet:
Carrie White: ezt a nevet biztosan nem felejted el!
Carrie White egy szégyenlős fiatal lány, akinek nem megy könnyen a barátkozás. Osztálytársai is folyton ugratják, általában ő az élcelődés középpontja. Ráadásul otthon sem túl rózsás a helyzet, hiszen Carrie személyiségét nagyban befolyásolta bigott vallásos anyja, aki drákói szigorral neveli és minden külvilági hatás elől gondosan elzárja gyermekét. Közeledik a szalagavató bál, Carrie egyik osztálytársnője pedig gonosz tervet eszel ki, mellyel ismét (sőt, minden eddiginél jobban) megalázhatja a visszafogott lányt. Arról azonban fogalma sincs, hogy Carrie különleges képességek birtokában van. Telekinetikus erejének poklát pedig épp azok számára tartogatja, akik ártani akarnak neki. (Forrás: port.hu)


Az előzetes keltette fel az érdeklődésem a film iránt, így mivel még akkor nem olvastam a könyvet és hosszú idő volt a film megjelenéséig gondoltam elolvasom, hogy tudjam mire számítsak. A könyv tetszett, bár elég rövidke volt, így utána még jobban vártam a filmet, mint előtte. Elsőnek leszögezném, hogy én nem láttam a korábbi filmet, így nem tudom a mostanit mihez hasonlítani, ami szerintem csakis jó dolog. Mert sok helyen olvastam, hogy már a film megjelenése előtt azon nyavalyogtak, hogy milyen sz*r lesz a mostani, holott még nem is látták, mert szerintük a korábbi film a tökéletes és még blablabla.... Nem tudom, lehet hogy igazuk van, de engem a régi nem érdekel, csakis a mostani filmről fogok véleményt alkotni.

A film igen rövid lett, alig másfél órás, és szerencsére felirattal ment a moziban, amit mindig csak értékelni tudok a jelenleg nem éppen kedvező szinkronok miatt. Nem éreztem indokoltnak a 18-as karikát, mert véleményem szerint semmi olyan durva dolog nem volt benne, nem káromkodtak, nem szexeltek, és nem voltak ilyen jellegű gyilkosságok. Carrie "mészárlása" lehetett erre az ok, értem én, de az egész nem volt durva, bármelyik más akció vagy horrorfilmben sokkal durvább jelenetek vannak, és azokat max csak 12 karikásra sorolják be.

A film nem követte hűen a könyvet, de legyünk őszinték: ki hitte, hogy ez így fog történni? Senki. Így ebbe nem fogok belekötni, és mivel a könyvet nem mostanában olvastam, így nem is tudnék minden apró részletet felsorolni, ami a könyvben másképp volt. A történet veleje nagyrészt ugyanaz, Carrie életét követhetjük nyomon, akit osztálytársai folyton kinéznek és csúfolnak, megalázzák őt. Közben otthon az anyja szinte ugyanezt teszi vele és mikor felfedezi, hogy képes tárgyakat mozgatni az akaratával, és a többiek megint megalázzák gyakorlatilag az egész iskola előtt, akkor nem csoda, hogy bekattan és tombolni kezd. A könyvnél is leírtam, itt is megteszem. Én nem sajnáltam Christ és a bandáját. Persze az egész sulit nem kellett volna letámadni, de Chris és a többiek teljes mértékben megérdemelték, amit kaptak.

Chloe G. Moretz (Carrie) és Julianne Moore (Carrie anyja)

A történet nem valami bonyolult és szerintem mindenki nagyjából tisztában van vele, szerintem mindenki olvasta már a könyvet, vagy látta a korábbi filmet, így ez nem okozhatott meglepetést. Az új film sikere főképp a két főszereplőt alakítani színésznőn múlott. Rajtuk állt vagy bukott ez a film, hogy milyen hiteles alakítást nyújtottak a vásznon. Julianne Moore Carrie anyjaként remekül funkcionált, hozta a bigottan vallásos, kissé őrült nőt, aki folyton bántja önmagát és lányát is egyben. Kíváncsi vagyok Az éhezők viadala utolsó két részében, hogy kelti életre majd Alma Coint.
Carrie szerepét Chloe Grace Moretz kapta meg, akit már az elejétől leszóltak amiatt, hogy túl szép erre a szerepre, hiszen a könyvben Carrie egy kövér, pattanásos, nem éppen vonzó lány, ebből is adódnak a gondjai. Moretz tényleg nem egy rondaság, ezt elismerem, de szerintem nem ez volt a fő gond, hanem az, hogy nem tudta átadni Carrie belső küzdelmét és drámáját. Talán még nem elég érett színésznő egy ilyen szerepre. Próbált visszahúzódó és szürke kisegér fejeket vágni, amit néhol el is hittem, de az egész karakter a végén bukott meg a báli jelenetnél. Ekkor kellett volna nagyon odatennie magát, ennek kellett volna lennie az egész film csúcspontjának, de nem éreztem azt a nagy sokkhatást, mint amit kellett volna.

Nem olyan rossz film, mint sokan hangoztatják, talán azért mondom ezt mert nem láttam a sokak által felmagasztalt eredeti filmet. Persze nem ütött akkorát, mint vártam, talán túl nagyok voltak az elvárásaim a trailer alapján. Egyszer kikapcsolódásnak viszont bőven tökéletes volt.
Értékelés:
10/7

Előzetes:

2 megjegyzés:

  1. Az újat itt még nem adják, pedig megnézném. 2 régi verziója van: a frissebb 2001-es, a régebbi korábban született, mint én. :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak egyről hallottam, a 70-es években készült valamikor, ha jól tudom. Igazából egyik régi se érdekel annyira. Ez is bőven elég volt egyszer. Egyszer nézős film.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...