2013. febr. 2.

Sherlock (Sherlock)


Új kedvenc sorozatom, amit nagyon megszerettem. A Viasat 3 csatornánk kezdték el nemrég vetíteni, és mivel felkeltette a figyelmem a reklámja, így belenéztem az első részbe, de mivel akkor este irtó álmos voltam, így nem tudtam végignézni, de másnap bepótoltam, és alig két nap alatt kivégeztem az első két évadot.

A történet: A sorozat a mindenki által ismert Sherlock Holmes magándetektív történetét meséli el... csak mindezt modern feldolgozásban, a mai 21. századi Angliában, ahol láthatjuk, hogyan oldana meg Sherlock (Benedict Cumberbatch) és társa Dr. John Watson (Martin Freeman) egy bűnesetet a mai modern eszközök segítségével...

És hogy miért ajánlanom mindenkinek ezt a sorozatot? Mert annak ellenére, hogy manapság szinte mindenhol valamilyen Sherlock Holmes film vagy sorozat folyik a csapból (Hiszen itt vannak Guy Ritchie filmjei, meg az a másik sorozat az TV2-n, ahol Watson egy nő, erről inkább nem fejtem ki a véleményem) ez a feldolgozás szerintem igenis kiemelkedik a tömegből. Eddig két évad készült el, mindkét évad 3 részből áll, és egy rész kb. 90 perces. Tehát valójában olyan, mintha 6 filmet néznénk meg. Nekem nagyon bejött ez az új típusú szerkezeti felépítés. Az első évadot 2010.-ben vetítették először, a másodikat meg 2012.-ben. Magyar szinkron is készült már hozzá, és mint említettem most adja a Viasat 3 szerda esténként, eddig az első két rész ment le.


Tehát akkor miért tetszik ennyire ez a sorozat? Habár a bűntények és a rejtélyek nem olyan magasröptűek, és nem valami bonyolultak (mondjuk én egyikre se jöttem rá, de lehet valaki már az elejétől tudnia fogja ki a gyilkos) mégis a karakterek és a színészek egyszerűen nagyszerűek.  Sherlock, John, Lestrade, Mycroft, Irine Adler, Moriarty meg még sorolhatnám mind igazi egyéniség, és a színészek nagyszerű munkát végeztek a karakterek életre keltésével.
Angol sorozat, ennek ellenére nagyon jól sikerült, tele van poénnal, Sherlock dumája utánozhatatlan. Sherlock és John közti jellemkülönbség, a barátságuk alakulása szépen fel van építve, és az egyes részek az eredeti Arthur Conan Doyle regények modern kori átiratai.
Az eddigi 6 részből nekem az első, a harmadik, a negyedik és a hatodik tetszett a legjobban. A mellékszereplők közül Irine Adler (Lara Pulver) a kedvencem, és azt a részt imádom, amelyik róla szól. Az antagonisták közül meg persze, hogy Moriarty (Andrew Scott) viszi a pálmát, az a pasi egy pszichopata örült, de nem lehet nem szeretni. Neki is olyan dumája van, hogy az hihetetlen.


Az első két évadot szinkronnal néztem, hiszen már korábban vetítette valamelyik csatorna, így magyarul is elérhető. Meglepő módon a magyar szinkron egészen el lett találva, remek hangokat választottak az egyes karakterekhez, nekem Moriarty magyar hangja a kedvencem.
Összegezve nekem nagyon bejött ez a sorozat és izgatottan várom a harmadik évadot, melynek munkálatai most 2013. elején indultak el, remélem év végén már adni fogják a folytatást, vagy legkésőbb a jövő év elején.
10/10
1. évad előzetes:
2. évad előzetes:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...