2013. máj. 16.

Arrow ( A zöld íjász) 1. évad összegzés


Ezt is megértük, vége lett az Arrow első évadának, méghozzá nem akárhogyan, mondhatni az első szezon legizgalmasabb epizódjával zárult le egy időre a történet. Az Arrow a 2012/2013-as szezon egyik újonca és annyira bejött a közönségnek, hogy alig pár rész után már berendelték a második évadot, sőt Magyarországon még az első évad vége előtt, alig pár epizódos csúszással szintén elkezdték vetíteni. Szerény véleményem szerint az ide év legjobb újonc sorozata, engem teljesen megvett magának, noha azért voltak benne unalmasabb részek és nem halad olyan gyorsan a történet, mint azt szeretném.

A lényeg, hogy tegnap vetítették este Amerikában az első évad fináléját, így most őszig kell várnunk a folytatásra. Nem kaptunk olyan durva függővéget, de azért maradtak bőven megválaszolatlan kérdések, így egyértelműen várós továbbra is a sorozat, és már alig várom a második évadot. És akkor most lássuk a saját szubjektív vélemény az Arrow első évadáról, különösképp kiemelve az évad finálét, és aki még nem látta annak TERMÉSZETESEN SPOILERES!!!!!

Az Arrow első évada alapvetően szépen kezdett, aztán a közepe fele kicsit leült a sorozat, de a végére csak kialakultak a dolgok, és belátom kellett az a néhány unalmasabb rész, hogy aztán az utolsó epizód nagyot üssön. Annyira azért nem csavaros a történet, hogy ne lehetett volna kitalálni mi lesz a vége, bár azért engem megleptek egy dologban, de erről majd később. A jelen és a múlt még mindig ott van párhuzamosan egymás mellett, habár a múltban történeteket egyre inkább unalmasabbnak találom, hisz miért izgulnék Ollie-ért, ha tudom, hogy mindent túl fog élni, hiszen ott van a jelenben. A többi szigeten lévő embert meg nem lehet ilyen rövid idő alatt megkedvelni, így nem nagyon sajnálom őket, mikor meghalnak.


Laurel még mindig a leggyűlöltebb karakter ebben a sorozatban, és ez azért gáz, mert ő a női főszereplő, Oliver nagy szerelme, akivel a végén biztosan összejönnek, így sajnos nem fogják előbb vagy utóbb kiölni valahogy. Vagyis tovább kell néznem, ahogyan bénázik és nyavalyog, mikor már most is teljesen elegem van belőle. Nagyon jót tenne neki egy hatalmas karakterfejlődés, mert ha még sokáig ilyen marad, akkor nem tudom, hogy fogom tovább őt elviselni. (Talán úgy, ahogy idáig, vagyis eltekerem a jeleneteit.)
Teljesen a Tommy-val való kapcsolatát se értettem, az egyik percben még vele van, aztán meg Ollie-val esnek egymásnak. Ez a szerelmi háromszög úgy hülyeség, ahogy van, még jó, hogy a folytatásban már nem kell őket néznem.

Habár abban bíztam, hogy az évad végére megszabadulunk Ollie családjától, vagy legalábbis az anyjától, akit szintén csak egy töltelékkarakternek gondolok, sajnos ez nem így lett, de Moira-t és Thea-t még mindig jobban elviselem, mint Laurelt. Na jó, befejezem a "Laurel utálat" monológot. :) Inkább rátérek a pozitív dolgokra.


Az első évad nagy "fő gonosza" szerintem tökéletesen el lett találva, habár Malcolm terve és indokai néhány helyen nem stimmelnek és kicsit el lettek túlozva, mégis bírtam őt, annak ellenére, hogy iszonyat keveset szerepelt, és már nem is fog, mivel meghalt. A Fekete Íjász dolgot valahogy jobban ki kellett volna bontakoztatni, így ezen a téren kis hiányérzetem van.
Viszont aminek kifejezetten örülök, hogy nem valósult meg az egyik elképzelésem, ami felé minden jel mutatott a történet folytatásával kapcsolatban. Aki látta az első három Pókember filmet az tudja miről beszélek. Lehet, csak nekem tűnt úgy, de a Malcolm/Tommy/Ollie/Laurel négyes története nagyon hasonlított a Peter/Normann/Harry és M.J. négyesééhez az eredeti Pókember trilógiából, és ez már a kezdetektől fogva idegesített. Húgommal abban bíztunk, hogy mégse csinálják meg ugyanazt, mert az szimpla  másolás lett volna, és habár a fináléig minden jel efelé mutatott, végül mégse az lett belőle. SZERENCSÉRE!!!! (Mert ha mégis azt csinálták volna, akkor esküszöm nem néztem volna tovább a sorozatot.)


Az évad folyamán a kedvenc karaktereim nagyjából megmaradtak, szeretem Olivert, Diggle-t, aztán nagyon bírtam még Helena-t, akiből nem hozták ki azt, amit lehetett volna, de remélem később újra visszatér még egy időre, aztán az új nagy kedvencem pedig Felicity lett. Komolyan, szerintem ő a legjobb és legszerethetőbb női karakter a sorozatban, vicces, okos, intelligens, nem csak nyavalyog (mint Laurel), hanem segít Ollie-nak, tehát van valami haszna a jelenlétének. És igen, én is csatlakozom azok sorába, akik Olivert- és Felicity-t shippelik. :)


És szerintem az első évad egyik (kellemes) meglepetése pedig Roy Harper feltűnése volt. Jó, még nem sokat láthattunk belőle, és még sok mindennek kell történnie, hogy Green Arrow társává, Speedy-vé, váljon, de én már izgatottan várom. Thea-val együtt egészen elviselhetőek, végre Thea is kezd megkomolyodni, és felnőni mellette.

Az Arrow az idei év egyik legjobb sorozata, nekem nagyon bejött és teljesen fan lettem, így természetesen maradok a második évadra, nézni fogom a folytatást.
Az Arrow első évadára a pontozásom: 10/9 (Mert azért van még mit fejlődni, és nem tökéletes a sorozat.)
És akkor a végére itt az első évad fináléjának előzetese:

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nem tudom, miért találod unalmasnak a múlt cselekményeit, én speciel minden részben ezeket várom szinte a legjobban. És pontosan azért, ami: a jellemfejlődés bemutatása miatt.
    Érdekel, hogy Ollie hol és hogy tanul meg folyékonyan oroszul és kínaiul, hogyan lesz belőle nemcsakhogy Bravta-tag de egyenesen kapitány, hogyan kerül a lapockájára annak a sárkány-tetoválásnak a pontos mása, ami Shado lapockáján is virít, és hogyhogy a végén egyedül kerül a kis kínai halászhajó fedélzetre, ami végül "kimenti" a szigetről. Hogy hogy a fenébe kerül nyílvessző-végre Whitemane... vagy Slade álarca, és hogyhogy olyan csuklyát és ruhát visel, mint Yao Fei, amikor megismerkedtek. Ahogy az is érdekelt, hogy hogy tanul meg profin íjászkodni... de szerencsére ez legalább már kiderült :)
    Olvastam máshol, hogy ha a nézettség és a költségvetés is megfelelően alakul, akkor az Arrow 5 évados lesz... ez persze csak terv. És azért 5 évad, mert Oliver 5 évet töltött a szigeten, és minden évad egy évet foglalna magába.
    Ellenben tetszik az összefoglalód, köszi :)
    Talena

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A múltas jelenetek tényleg csak azért érdekesek, amiket te is leírtál, engem csak azért nem kötnek le annyira, mert úgyis tudom, hogy Ollie mindent túlél, tehát annyira nem izgulok érte, mert biztosan életben marad.

      Szerintem az 5 évad éppen elegendő lenne, aztán már csak kifulladna úgyis a sorozat. Szurkoljunk, hogy össze is jöjjön, és közbe ne barmolják el az egészet, ami miatt mondjuk már két év múlva törölni kellene a sorozatot. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...