2013. márc. 8.

Trónok harca (Game of thrones)


Mivel nemsokára kezdődik a harmadik évad (pontosabban 2013. március 31.-én) így gondoltam eljött az ideje a Trónok harca sorozatajánlónak. Három éve úgy fedeztem fel a sorozatot, hogy Pesten mindenhol ebbe a poszterbe botlottam, aztán meglett a marketing hatása és elkezdett érdekelni hogy mi lehet ez, belenéztem csak úgy kíváncsiságból és azóta a rabjává váltam. Akkor lett vége a Tudoroknak, és szinte azonnal megtaláltam az új kedvencemet, azóta a Trónok harca az "All Time Favourite" sorozatom.

A történet: "George R.R. Martin nagy sikerű, A tűz és jég dala című regényciklusának kötetei sorozat formájában, amelyben több nagy hatalmú család vív halálos harcot a Westeros Hét Királyságának irányításáért, a Vastrónért." (Ezt a leírást a port.hu-ról vettem, elég rövid és tömör, de hát a lényeg mégis benne van.)


George R.R. Martin eddig megjelent mind az öt könyvét olvastam (Trónok harca, Királyok csatája, Kardok vihara, Varjak lakomája, Sárkányok tánca, vagyis ezek a Tűz és jég dala sorozat első öt könyve), imádom a könyveket, és a sorozat igen szépen, sőt majdnem tökéletes módon vitte vászonra a könyv világát. A helyszínek, a kosztümök, a karakterek, a történet mind mind csodás lett, nem lehet benne hibát találni. Persze mivel ez egy HBO sorozat így rengeteg szexjelenet van benne, ami néha engem személy szerint idegesít, mert semmi köze a történethez (jaj, Ros-t valaki ölje már meg könyörgöm!!!!), csak körülbelül azért van benne mert kellenek az ilyen dolgok egy kábeltévés sorozatba.


A történetet nem akarom részletesebben leírni, hisz mindenki ismeri már az első két évadot, sőt szerintem aki szereti a sorozatot, az már a könyveket is elolvasta (aki meg véletlen még nem nézett bele a sorozatba, vagy netán azt sem tudja miről van szó az sürgősen pótolja be, mert nem tudja miről marad le!!!), így inkább arról beszélek miért a kedvencem ez a sorozat, és hogy mely szereplőket imádom.
Ebben a sorozatban minden benne van, ami nekem kell. Fantasy, középkori jellegű lovagi világ, érdekes, sokszínű és fejlődő karakterek, izgalmas történet, hősök akiknek szurkolni lehet és gonoszok, akiket szívből lehet utálni. Egy tökéletesen megalkotott világ ez, ahol minden a helyén van, ahol az író még a legapróbb dolgokat is kidolgozta, nem lehet benne hibát találni, és a sorozat a legtökéletesebb módon kelti életre a könyvek történetét és karaktereit.


A hét családból nekem (mint a képekből kitalálni lehet) két kedvencem van, a Stark-ok és a Targaryen-ek, a Lannisterek-et meg szívből gyűlölöm, kivéve persze Tyrion-t. A kedvenc karaktereim hasonlóak mint a könyvekben, Dany, Jon, Tyrion, Ayra, Stannis... de rajtuk kívül még rengeteg mellékszereplőt is imádok. A sorozatba beválasztott színészek nagyrészt ismeretlenek voltak a kezdetekkor, szerintem nagyon jó ötlet volt hogy nem ismert színészekkel dolgoztak. Persze az első évadba kellett egy-két húzónév, hogy segítse az eladást (pl. Sean Bean, Lena Heady, Mark Addy), de ők nincsenek olyan sokan, a cast nagy része korábban nem annyira ismert vagy pedig kezdő színész (pl. Kit Harrington, Emilia Clarke).


Az első évad az első könyvet meséli el, elég könyvhűen, a második évad a második könyvet, itt már voltak nagyobb változtatások, ami engem kifejezetten zavart, de még nem idegesített fel annyira, és a harmadik évadtól törik meg ezt az egészet, hisz a harmadik könyvet kettébontják és két évadban mesélik el, szerintem itt már látványosabb változtatások lesznek. Egy évad 10 részből áll és az egyes részek nagyjából 50-60 percesek.
Sokan attól félnek, hogy mi lesz ha a sorozat beéri a könyveket, ami tényleg aggodalomra ad okot, hiszen eddig 5 könyv van, mi már a harmadiknál járunk, és lássuk be Martin bácsi nem ír valami gyorsan, kíváncsi vagyok mikorra lesz kész a 6. kötettel. Majd meglátjuk mi lesz, szerintem nekünk nem kell ezen aggodalmaskodni, az legyen a készítők dolga. Elvileg Martin elmondta a sorozat készítőinek, hogy mi lesz a történet vége, így ha vele történne valami, vagy épp nem haladna elég gyorsan az újabb könyvek írásával, akkor a sorozatban meg tudják oldani kivel-mit csináljanak, hogyan vezessék a szálakat.
Természetesen az első két évadot már a magyar HBO is adta, nem néztem szinkronosan (NEM IS FOGOM!!!), így erről nem tudok véleményt nyilvánítani. (De ha következetes akarok lenni, akkor a szinkron ugyanolyan rossz, mint a többi esetben.)
10/10

1. évad előzetes:
2. évad előzetes:
3. évad előzetes:



1 megjegyzés:

  1. Nem rossz pedig a szinkronja szerintem, bár nekem volt egy hatalmas kiakadásom az Útvesztő film szinkronja(jaj, soha többet!) és a sorozat kapcsán... ugyanis King Joffreyhoz illett Timon Barnabás hangja, de hogy “Jojen”-hez is berakják őt. Mit ne mondjak, sajnálom, hogy TBS szinkronját cserélték, Pálmai Szabolcs tökéletes volt neki.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...